پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/8/22

آیت الله نورمفیدی: مجلس، دولت و قوه قضاییه به دنبال حل مشکلات اقتصادی جامعه و زندگی مردم باشند

امروز این همه داریم کار می کنیم و حرف می زنیم اما متاسفانه شاهدیم گوش شنوا کم است، این ها از مسائل اساسی است که باید توجه ویژه به آن داشته باشیم و از فروعات قضایا دست بکشیم. مجلس ، دولت و قوه قضاییه ما باید به دنبال حل مشکلات اساسی جوانان در زمینه بیکاری و مسایل اقتصادی جامعه و زندگی مردم باشند.

آیت الله نومفیدی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور حجه الاسلام دکتر طاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد گفت: در گذشته فضای مجازی وجود نداشت اما امروز شاهدیم با تولید محتوا در زمینه های مختلف با زبان شعر و طنز و به هر شکل ممکن تیشه به ریشه همه چیز خصوصا مقدسات ما می زنند، باید برای حضور موثر در فضای مجازی برنامه اساسی و اصولی داشته باشیم. به نظر بنده ورود به فضای مجازی و تولید محتوای متناسب با ذائقه مردم، خصوصا نسل جوان و دفاع از مقدسات با زبان امروزی از اوجب واجبات است، از شما می خواهم با برنامه ریزی در این زمینه موثر واقع شوید و فرصت سوزی نکنید چون بنده دراین زمینه احساس خطر می کنم از هنرمندان و کسانی که دراین زمینه دارای اندیشه هستند، استفاده کنید.

 

امام جمعه گرگان افزودند: از اوایلی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاسیس شد همیشه تذکر می دادم و مطرح می کردم که امر به معروف و نهی از منکر، از مهم ترین فریضه های اسلامی به شمار می رود. هیچ چیز از دایره امر به معروف و نهی از منکر بیرون نیست، چون این فریضه مهم اسلامی کوچکترین مسائل زندگی و بزرگترین امور سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را در بر می گیرد. معارف اسلامی معروف و منکر را محدود نمی کند، در روایات آمده اگر کسی در راهی مانعی را که به مردم آسیب می رساند را بردارد یک صدقه محسوب می شود.

 

ایشان ادامه دادند: از بدو کار این ستاد نظرم بر این بوده که فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر را فقط محدود به عفاف و حجاب نکنیم. به عنوان آمر به معروف و ناهی از منکر افراد را به خیابان نریزیم، شان این فریضه مهم دینی را که در اسلام و آیات شریفه قرآن به آن تاکید فراوان شده است، پایین نیاوریم و اگر می خواهیم این روند را ادامه بدهیم، عنوان دیگری برای این کار پیدا کنیم. اگر می خواهیم این فریضه دایره و گستردگی که در اسلام هم به آن اشارات فراوانی شده، داشته باشد. امکان ندارد در شرایط فعلی با برنامه های فعلی ستاد به آن جامه عمل پوشانده شود. فکر اساسی در زمینه برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو