پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/8/19

آیت الله نورمفیدی:عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است

امام جمعه گرگان گفت: تهذیب نفس و عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است و این شاخصه ها برای اثرگذاری روحانیت و توجه مردم اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله نورمفیدی در جلسه طلاب و فضلای استان گلستانی مقیم حوزه علمیه قم که در مؤسسه فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار شد، به روایتی از امام موسی کاظم (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت در این روایت فرمودند: «تَفقَّهُوا فی دِینِ اللّه، فإنَّ الفِقهَ مِفتاحُ البَصیرَةِ ، و تَمامُ العِبادَةِ ، و السَّببُ إلَی المَنازِلِ الرَّفیعَةِ و الرُّتَبِ الجَلیلَةِ فی الدِّینِ و الدنیا ، و فَضلُ الفَقیهِ علَی العابِدِ کَفَضلِ الشَّمسِ علَی الکواکِبِ ، و مَن لم یَتَفَقَّهْ فی دِینِهِ لم یَرضَ اللّه ُ لَهُ عَمَلاً / در دین خدا فقیه و دانا شوید؛ زیرا فقه کلید بصیرت است و مایه کمال عبادت و وسیله رسیدن به مقامات بلند و مراتب عالی دینی و دنیایی. برتری فقیه بر عابد، همچون برتری خورشید است بر ستارگان و هر که در دین خود دانا و فقیه نشود، خداوند هیچ عملی را از او نپسندد».

 

وی در پاسخ به این سوال که حوزه های علمیه چه نقشی را ایفا می کنند؟، ابراز داشت: نقش حوزه های علمیه، قابل مقایسه با سایر مراکز علمی نیست؛ چراکه نقش حوزه های علمیه، نقش انسان سازی می باشد که نقش انبیاء الهی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان خاطرنشان ساخت: «تفقه در دین و فهم دین»، «تهذیب نفس» و «تبلیغ دین» سه وظیفه حوزه های علمیه است.

 

امام جمعه گرگان بیان داشت: تهذیب نفس و عقلانیت از ضروریات فعالیت روحانیت است و این شاخصه ها برای اثرگذاری روحانیت و توجه مردم اهمیت دارد.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روایت «فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» اظهار داشت: امروز در مسئله تبلیغ با مشکلاتی در سطح استان مواجه هستیم و مبلغان باید پای کار آمده و ورود جدی داشته باشند.

 

وی ابراز داشت: امروز پرچم تشیع در این مملکت برافراشته است و حوزه های علمیه نباید فقط ایران را ببینند؛ بلکه باید برای دنیا برنامه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان به بخشی از فعالیت در سطح استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ساخت ۲۲ مدرسه برای آموزش و پرورش، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان و ... از جمله کارهایی است که از گذشته شروع شده و در حال انجام است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو