پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/8/17

آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیران حوزه های علمیه استان گلستان با ایشان

حوزه های علمیه باید به علم روز مجهز شوند و با شرایط زمان پیش بروند

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در این جلسه تفقه دردین ، تهذیب و تبلیغ را رسالت مهم حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان كرد: حوزه های علمیه باید به علم روز مجهز شوند ودر جهت تعالی و تکامل ، مطابق با شرایط زمان پیش بروند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: هدف اصلی حوزه های علمیه و طلاب را می توان در « تفقه دردین ، تهذیب و تبلیغ»  جمع نمود ، و در این راستا از خدا استمداد بطلبیم در حد توانمان عمل بسیار صالح و حسنه« تربیت طلاب» را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: با توجه به مسئولیت سنگین حوزه در تبلیغ و نشر علوم دینی، در این برهه از تاریخ که بسیار دوران حساسی است باید نسبت به تقویت حوزه های علمیه اهتمام گردیده و ضمن توسعه آن بر تربیت افراد توانمند نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با اشاره به اینکه افکار جدید و نو در حوزه مایه امیدواری است ، اظهار داشت: دایره مسئولیت روحانیت در گذشته محدود بود اما با شرایط امروزی این امر گسترده شده که امیدوارم حوزه ها با به روز بودن در جهت تعالی و تکامل مطابق با زمان پیش بروند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه یقینا مسائل حوزه ها دور از نظر مقام معظم رهبری نیست ، تصریح کرد: همه ما باید برای تحقق اهداف و آرمان حوزه های علمیه در مقام عمل تلاش و همت نمائیم.

موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با اشاره به اینکه دشمن اصل و اساس دین را نشانه گرفته است ، گفت: وظیفه حوزه علمیه تربیت عالمان آگاه  و آشنای به زمان است که با منطق و عقلانیت از مکتب نورانی اهل بیت (ع) جانانه دفاع کنند و از هیچ تلاشی مضایقه ننمایند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو