پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/8/11

شئون حوزه‌های علمیه در کلام نماینده ولی‌فقیه در گلستان/ توصیه آیت‌الله نورمفیدی به طلبه‌ها برای خدمت در راه خدا

آیت‌الله نورمفیدی تحصیل معرفت دینی، تهذیب نفس و تبلیغ دینی را از شئون حوزه‌های علمیه برشمرد.

  آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان اظهارکرد: همه باید به شان حوزه‌های علمیه توجه داشته باشند. وقتی کسی وارد حوزه‌های علمیه می‌شود باید هدف خود را مشخص کند و این باید از همان اول برای همه روشن باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه سه شان برای حوزه‌های علمیه وجود دارد، گفت: تحصیل معرفت دینی یکی از این شئون است. بسیاری از گرفتاری‌هایی که داریم و به آن مبتلا هستیم برای این است که دین را خوب نشناختیم. معرفت دینی از اعتقادات شروع می‌شود و اخلاق و رفتار جزو مواردی هستند که زندگی انسان را نظام‌مند می‌کنند و حوزه‌های علمیه این معرفت را به طلاب می‌دهند.

وی تهذیب را از دیگر شئون حوزه های علمیه برشمرد و افزود: این بخش از آموزش بدون تهذیب امکانپذیر نیست. اگر کسی باطن خود را پاکیزه نکرده باشد نمی‌تواند موفق باشد. هم باید علم آموخت و هم اینکه باطن را در حدی که می‌توانیم پاک کنیم. کسی که وارد حوزه می‌شود علاوه بر تحصیل دانش دینی و تفقه در دین باید خود را مهذب کند.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: سومین شان حوزه‌های علمیه تبلیغ است تا اینکه دست مردم را بگیرید. همه انبیای الهی هم دنبال همین موارد بودند با این تفاوت که آنان نیازی به تحصیل نداشتند و کلام الهی را از طریق وحی دریافت می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره تحصیل علم، ادامه داد: رسول خدا (ص) می‌فرماید اگر روزی بیاید و علمی نیاموزم و آن علم  مرا به خدا نزدیک نکند، آن روز نامبارک است. به‌طور قطع ارتباط با خدا بر معرفت انسان می‌افزاید. بالاترین علمی که انسان می‌تواند به دست بیاورد از طریق ارتباط با خداست که مبدا و منشا همه علوم است.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری خطاب به طلبه‌های جدیدالورود گفت: راه خوب و مبارکی را انتخاب کردید و در راهی وارد شدید که خداوند به شما توفیق خواهد داد. هرکجا می‌روید چون در حوزه پرورش یافتید به اسلام و راه خدا خدمت کنید و آن را زنده نگه دارید.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد جناب زید و قیام او علیه طاغوت زمان خود گفت: این شخصیت مورد احترام ائمه اطهار (ع) بود. امام رضا (ع) در مورد زید پدر یحیی فرمود برادر من را با او مقایسه نکنید. او از علمای اهل بیت (ع) بود و به خاطر خدا خشم انقلابی گرفت و با دشمنان خدا جنگید تا در راه خدا کشته شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو