پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

دیدار ائمه جمعه موقت استان گلستان

1401/1/16

مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند استان گلستان نه تنها برای کل کشور بلکه برای جهان اسلام میتواند در زمینه وحدت الگو باشد

نماینده ولی فقیه در گلستان: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند استان گلستان نه تنها برای کل کشور بلکه برای جهان اسلام میتواند در زمینه وحدت مذاهب و فرق اسلامی الگو باشد.مخصوصا در سخنرانی اخیرشان تاکید داشتند که مسئله وحدت فقط یک تاکتیک نیست بلکه یک مسئله اصلی و اساسی و قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند استان گلستان نه تنها برای کل کشور بلکه برای جهان اسلام میتواند در زمینه وحدت مذاهب و فرق اسلامی الگو باشد.مخصوصا در سخنرانی اخیرشان تاکید داشتند که مسئله وحدت فقط یک تاکتیک نیست بلکه یک مسئله اصلی و اساسی و قرآنی است.

آیت ا... نورمفیدی در دیدار ائمه جمعه موقت استان گلستان با ایشان گفتند: جایگاه نماز جمعه،  بسیار ارزشمند است چرا که نماز جمعه یک نماز معمولی نیست، جایگاهی است که هم بندگی خدا ومعرفت افزایی را با خود دارد  و هم آنچه را که مربوط به مصالح و مضارّ امت اسلامی است  ازتریبون این نهاد باید مطرح  و برای مردم تبیین شود و مهترین وظیفه امامان جمعه، تبیین و بازگو کردن معارف اسلامی است.این مسائل را امامان جمعه باید با مطالعه  برای مردم بیان کنند.

نماینده مقام معظم رهبری افزودند: مسئولیت همه انبیاء این بوده که مردم را برای بندگی خدا دعوت کنند. آگاه کردن مردم به مسائل هم بسیار مهم است، اما باید دقت شود، اگر خبری را می شنوید و مستند نباشد و خدای ناکرده درخطبه  نمازجمعه مطرح کنید، این باعث کاهش اعتبار تریبون نمازجمعه خواهد شد. بردن نام افراد و زیر سوال بردن آنها از تریبون نمازجمعه  صحیح نیست، این روش مناسبی نیست که امام جمعه ای بیاید و اسم و مسئولیت افراد را ببرد در حالی که ممکن است اصل قضیه هم درست نباشد. اگر هم بناست موضوعی را  پیگیری کنند، ابتدا آن طرف را بخواهند و خصوصی به ایشان تذکر دهند. این روش در اخلاق و معارف اسلامی آمده است. بدون بررسی و بدون سند در ملاء عام اسم کسی را نبریم و مطلبی را ندانسته علیه ایشان بازگو نکنیم.

امام جمعه گرگان تصریح کردند: نهاد نمازجمعه باید به گونه ای عمل کند که همه سلایق سیاسی را پذیرا باشد و کسی احساس نکند که جایش در نمازجمعه نیست. همه سلایق سیاسی جامعه اهل این کشور و این انقلاب هستند و ما به عنوان امام جمعه باید به این مسائل توجه داشته باشیم. جمعه یعنی روز اجتماع  و امام جمعه یعنی اینکه ما امام همه جامعه هستیم و باید محور این اجتماع باشیم .

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه دادند: مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند استان گلستان نه تنها برای کل کشور بلکه برای جهان اسلام میتواند در زمینه وحدت مذاهب و فرق اسلامی الگو باشد.مخصوصا در سخنرانی اخیرشان تاکید داشتند که مسئله وحدت فقط یک تاکتیک نیست بلکه یک مسئله اصلی و اساسی و قرآنی است. بزرگان ما چه در زمان  حال و چه قبل از ما مثل مرحوم آیت الله العظمی بروجردی به مسئله وحدت امت اسلامی حساسیت داشتند، همچنین امام راحل به این مسئله ریشه ای و بنیادی اهتمام داشته و امروز هم مقام معظم رهبری تاکید بر این امر مهم داشته و دارند. در حالی که تکفیری ها و داعشی ها و آنهایی را که مثل اینها هستند وهیچ یک از فرق اسلامی را قبول ندارد، چون جنایت اینها حتی از کافرها هم بدتر است.این گروه ها یک گلوله سمت اسرائیل نفرستادند ولی اینهمه در کشورهای اسلامی مرتکب جنایات شده و می شوند و بدنبال این هستند که مسلمین را به جان هم بیاندازند. مسئولین که به این استان سفر می کنند همیشه به وحدت و همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در استان اشاره دارند و این مسئله مهم را از افتخارات و امتیازات استان بر می شمارند. این به این معنی نیست که خدای ناکرده ما از اصول خودمان پیروی نمیکنیم.اختلافات میان فرق اسلامی یک  موضوع  دیگر است،اما یک نکته عمومی وجود دارد و آن این است که همه مسلمانان  پیرو پیامبر(ص) هستند.

امام جمعه گرگان اضافه کردند: این روزها همه شاهد هستیم که تمام تلاش دشمن، ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان است یک نگاه سطحی درهمه دنیا داشته باشیم می بینیم که دعوا و معرکه و اختلافات فقط در کشورهای اسلامی مثل افغانستان وپاکستان و سوریه و لبنان و عراق و یمن و... است و هیچ وقت در کشورهای اروپایی چنین رویدادهایی مشاهد نشده است وریشه این آتش افروزهای ها هم بر همگان آشکار است که به دست سران استکبار جهانی است. ما باید در مقابل این خطر بزرگ بایستیم و یک افق برتری را مد نظر قرار دهیم .

ایشان گفتند: همه گروه های سیاسی نزد من می آیند و حرف های خودشان را می زنند و من هم به صحبت های  آنها گوش می کنم، حتی یک وقتی انجمن حجتیه ای ها، که من سخت با آنها مخالف هستم، وقت خواستند و آنها را پذیرفتم.آمدند حرف هایی را زدند و بنده هم نظرات خود را گفتم. بعدها شنیدم که گفتند این را نمی شود کاری کرد. معتقدم اگر امام جمعه برای رضای خدا حرف بزند دراین میدان  گوی سبقت را ربوده است و نزد خداوند اجرش محفوظ خواهد بود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو