پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/8/10

آیت الله نورمفیدی: اگر وحدت نباشد شکوه و عظمت امت اسلامی از بین خواهد رفت

امام جمعه گرگان گفت :نماز ، روزه وحج تکلیف فردی است اما وحدت یک تکلیف مهم شرعی است و اگر نباشد شکوه و عظمت و قدرت امت اسلامی بهم می ریزد و از بین خواهد رفت .

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از اقشار ترکمن صحرا با ایشان با اشاره به وحدت و همدلی در استان گلستان ، گفت: از همان روزهای اول پیروزی انقلاب نگاه بنده بیشتر به مسائل کلی بوده و  یکی از آن مسائل مهم «وحدت و یکپارچگی و اخوت اسلامی اقوام استان » است و این امر بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی تصریح کرد:فعالیت من در زمینه وحدت به هیچ عنوان مبنای سیاسی نداشته ،بلکه مبنای قرآنی و ریشه در متن دین دارد چرا که همدلی و برادری وحدت امت اسلامی از دستورات خدای متعال است.

امام جمعه گرگان افزود: نماز ، روزه وحج تکلیف فردی است اما وحدت یک تکلیف مهم شرعی است و اگر نباشد شکوه و عظمت و قدرت امت اسلامی بهم می ریزد و از بین خواهد رفت .

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: اعتقاد داشته و دارم که  وحدت مهم تر از واجبات فردی است ، از همان روزهای اول اعتقادم بر مقوله وحدت به لحاظ سیاسی نبوده ، بلکه دستور خدا و پیامبر(ص) و بزرگان اسلام این است و این  مهم یک وظیفه و تکلیف شرعی به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه گفت: امروز نخبگان و استعدادهای زیادی در زمینه های مختلف همچون پزشکی ،ورزشی و...در ترکمن صحرا هستند.

وی افزود: خدا میداند در میدان عمل هر وقت صحبت و یا مشورتی در استفاده از برادران و خواهران ترکمن در مسئولیت ها بود، من دفاع ،پشتیبانی وتشویق کردم و تا الان هم در میدان عمل حتی یک مورد هم نسبت به عزیزان اهل سنت بر خلاف عمل نکردم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه فرهنگ وحدت در استان ما زبانزد کشور و حتی جهان اسلام است ، افزود:همه باید به وحدت مومن و معتقد باشیم چرا که وحدت از دستور خدا و پیامبر(ص) است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد :وحدت باید به عنوان یک فرهنگ دینی نهادینه شود و امت اسلامی  همدلی و با هم بودن را به عنوان یک تکلیف دینی لازم بدانند.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، گفت: امروز چه بلایی بر سر امت اسلامی افتاده است که از این جنایات غافل هستند. امروز دنیا چه بلاهایی بر سر کودکان و برادران فلسطینی و مسجد الاقصی که محل عبادت و جایگاه معراج پیامبر خدا است، آورده است.

آیت الله نورمفیدی افزود:متاسفانه کشورهای اسلامی که از نظر منابع مهم و تاثیرگزاردردنیا به شمار می روند  به دستورقرآن کریم عمل نمی کنند و در مقابل اینهمه ظلم و کودک کشی دستورات خداوند را بر زمین گذاشتند.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان تصریح کرد: در شرایط حساس امروزی امت اسلامی، همدلی، همراهی و با هم بودن را باید به عنوان یک تکلیف دینی لازم و واجب بدانند و باید به سمتی حرکت کنند که اتحادیه های کشورهای اسلامی تشکیل شود.

 وی درادامه با تحسین از دفاع گروه های جهادی مختلف از فلسطین در این روزهای حساس ،گفت : مرحبا به مقاومت منطقه ،مرحبا به حماس  ،مرحبا به حزب الله لبنان ،مرحبا به یمن ، مرحبا به این عزیزان که آبروی اسلام در این روزهای آتش و خون هستند و حتی موجب بیداری غیر مسلمانان در سراسر جهان شدند.

 نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد:صحنه های وحشتناک غزه باید موجب بیداری امت اسلامی از خواب غفلت شود این دستور صریح قرآن است که می گوید باید به دشمنان تکیه نکنیم و در این روزهای حساس با هم باشیم  .

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو