پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/20

آیت الله نورمفیدی در دیدار دکتر قربانی رئیس موسسه تحقیقاتت پنبه کشور و جمعی از معاونین با ایشان

احیای کشت پنبه به اقتصاد مردم استان کمک می کند

آیت الله نورمفیدی دراین دیدار با اشاره به اینکه در گذشته کشت پنبه برای استان گلستان موجب رونق اقتصادی بسیار بالایی بود، اظهار داشت : احیای کشت پنبه ضمن رونق بخش کشاورزی، به رشد اقتصادی مردم نیز کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه محصول پنبه یک فرایند گسترده ای دارد ، یادآور شد: به یاد دارم خیلی از تجار تهرانی با خرید و فروش پنبه این منطقه به جاهایی رسیدند،جالب است بدانید آنقدر پنبه این منطقه مرغوب بود حتی بعضی از تجار اصفهانی و یزدی و تبریزی به من هم متوسل می شدند تا در صف خرید کنندگان این محصول قرار بگیرند .

 امام جمعه گرگان با تاکید بر شناسایی عوامل عدم رغبت مردم استان به کشت پنبه ،گفت : زمانی در استان ما حدود 200 هزار هکتار پنبه کشت می‌شد و کارخانه‌های زیادی در فرایند این محصول فعال بود، اما امسال به کمتر از 15 هزار هکتار کشت رسیده  و بیشتر واحدهای پنبه پاک کنی هم تعطیل شده است.

نماینده ولی فقیه دراستان پر زحمت بودن کشت پنیه و در عین حال پایین بودن قیمت آن را از دلایل عدم کشت پنیه در استان برشمرد و افزود: به من گفتند ، درست در زمان برداشت این پنبه وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدام به واردات پنبه از دیگر کشورها می کند که این امرنیز مورد گله کشاورزان قرار گرفته است.

آیت الله نورمفیدی افزود: با توجه به سرسبزبودن استان ، دچار کم آبی شدید هستیم ،در گذشته کشاورزان ما با آب های سطحی اقدام به شالی کاری می کردند آنهم در حدود ده هزار هکتار که الان نیز شالی کاری  به بیش از صد هزار هکتار رسیده و آنهم با استفاده از آب های زیر زمینی که این یک آسیب جدی برای سفره های زیر زمین آب به شمار می رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دیدار اخیر خود با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیام و گله کشاورزان را به آنها رساندم ، گفت: باید فکر اساسی برای رفع مشکلات کشاورزان داشته باشیم و از نگاه سطحی به مشکلات دوری کنیم و به دنبال تحول با نگاه عمیق و ریشه ای باشیم.

 آیت الله نورمفیدی در پایان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید صدای مردم درصحن مجلس باشند ، گفت : نمایندگان مجلس باید برای پیشبرد اهداف توسعه بخش کشاورزی و رفع مشکلات این قشر زحمتکش فریادشان را در مجلس بلند کنند و پیگیر مسائل مهم استان بخصوص کشاورزان باشند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو