پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/15

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان: انتظارات مردم در امر وقف را در نظر بگیرید

امام جمعه گرگان گفت : انتظارات مردم در امر وقف را در نظر بگیرید و نگذارید مردم به وقف ذهنیت پیدا کنند

آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیرکل و معاونین اوقاف و امور خیریه استان گلستان با ایشان ، با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش می‌دهد ، گفت : وقف زمینه های منافع معنوی ،فرهنگی  ، اجتماعی و اقتصادی را در پی دارد.

وی افزود :وقف هویت اجتماعی دارد و با ایجاد زمینه هایی بر اساس نیاز جامعه در همه شئون کشور از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست، تعلیم و تربیت موثر است.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه به اشاره به اینکه در امر وقف ، مسئولین اوقاف باید مدیریت و نظارت و دفاع از کلیات موقوفه را داشته باشند ، تصریج کرد : انتظارات مردم در امر وقف را در نظر بگیرید و نگذارید مردم به وقف ذهنیت پیدا کنند و بعضا بگویند چرا وقف بکنیم که دست اوقاف باشد.

امام جمعه گرگان افزود: تلاش داشته باشید ذهنیت مردم به وقف کم نشود در واقع مسئولان اوقاف باید با تعامل خوب کاری کنند تا مردم به وقف کردن تشویق شوند و نگاه خوبی به این مسئله داشته باشند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان اینکه در قدیم  عده ای مسجد را بصورت سنتی اداره می کردند ، اظهار داشت : مساجد پایگاه پیروی انقلاب بوده و الان هم بسیار مهم و موثر به شمار می رود ، ازاینرو باید پیشنهاد ، انتخاب  و مدیرت هیئت امناء از سوی مردم باشد ، البته افراد پیشنهاد شده نباید دچار مشکلی باشند و می بایست مورد تایید قرار بگیرند.  

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو