پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/13

آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان در نشست صمیمی ائمه جمعه با ایشان ؛

مسئله وحدت و نزدیک کردن دل ها به یکدیگردر اولویت برنامه های ائمه جمعه قرار بگیرد

حضرت آیت الله سید کاظم نورمفیدی دراین نشست با اشاره به هفته وحدت ، تصریح کرد: خدای متعال عالم را بخاطر گوهر تابناک بشریت، ائمه اطهار(ع) بالاخص حضرت محمد مصطفی(ص) آفریده تا سیره نورانی آن بزرگوران چراغ و نور روشن جامعه قرار بگیرد ، لذا ما موظفیم تا آنها را به همه جوامع بشری بشناسانیم.

وی با بیان اینکه ما باید امت خوبی برای رسول خدا و پیرو شایسته ای برای امام صادق (ع) باشیم ، تاکید کرد : پیامبر اکرم(ص) برای همه انسان‌ها الگو و اسوه بوده، لذا ما طلبه ها وظیفه داریم از مسیرها و کانال‌های ارتباطی جهان امروزی برای شناساندن اسوه بودن رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) تلاش نمائیم.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب حول محور وحدت امت اسلامی ، افزود: مسئله وحدت و نزدیک کردن دل ها به یکدیگر از واجبات مهم امروز جوامع اسلامی است که باید با تکیه بر سیره نورانی رسول خدا(ص) در اولویت برنامه های بزرگان و اندیشمندان اسلامی و ائمه جمعه و جماعات قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه مسئله وحدت مهم بوده اما در شرایط امروز جهان و توطئه های دشمنان علیه اسلام و قرآن  ،صدها برابر مهم تر شده ، تصریح کرد: همینطور که مردم نماز را واجب شرعی بر می شمارند ،می بایست مقوله مهم و موثر وحدت را در شرایط حساس دنیا امروزی از اوجب واجبات همانند نماز بصورت یک فرهنگ نهادینه و اجرا نمایند.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان با بیان اینکه مهمترین وظیفه امامان جمعه تبیین و تبلیغ آموزه های اسلامی است، گفت: باید دین را طوری برای مردم بیان کرد که شبهه ای برای آنان ایجاد نشود.

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر برخوردهایمان با همه اقشار جامعه به خصوص نسل جوان، مهربانانه و پدرانه باشد می توانیم کار و خدمت کنیم و موثر واقع شویم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو