پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/10

نماینده ولی فقیه در گلستان:تلاش همه علمای اسلام و روشنفکران اسلامی تبدیل مسئله وحدت به عنوان یک فرهنگ باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: باید همه علمای اسلام، متفکران و روشنفکران اسلامی و موثران میان امت اسلامی تلاش کنند تا مسئله وحدت به عنوان یک فرهنگ، وظیفه و نشانه امت اسلامی در جامعه اسلامی قرار گیرد و جا بیفتد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در پیام وبینارهای سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تبریک هفته وحدت به همه امت اسلامی، گفت: از خداوند متعال بخواهیم که خداوند به مسلمانان کمک کند تا ان شاءالله در آینده ای نزدیک این وحدت امت اسلامی در میدان عمل پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه خداوند متعال در آیات شریفه قرآنی صفاتی را در معرفی امت اسلامی بیان می کند، افزود: در این آیات آمده است؛ امت اسلامی و آنهایی که امت پیامبر(ص)هستند اینها در مقابل کفار و دشمنان اسلام نفوذناپذیر، قوی و محکم هستند و وهیچ وقت در دام آنها نمی افتند اما در بین خودشان با مهربانی، رافت، عطوفت، همدلی و برادری در کنار هم زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این هفته در میان کشورهای اسلامی به خصوص ایران جلسات باشکوهی برگزار می شود و امت اسلامی کنار هم جمع می شوند، تاکید کرد: باید همه علمای اسلام، متفکران و روشنفکران اسلامی و موثران میان امت اسلامی تلاش کنند تا مسئله وحدت به عنوان یک فرهنگ، وظیفه و نشانه امت اسلامی در جامعه اسلامی قرار گیرد و جا بیفتد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نماز، روزه و حج واجب است ولی اگر در یک نگاه برتر نگاه کنیم امروز به روشنی می فهمیم که وحدت امت اسلامی یک فریضه ای مهمتر از آن فرایض است.

وی با اشاره به اختلاف افکنی دشمنان در بیان مسلمانان، گفت: دشمن همیشه تلاش می کند بین امت اسلامی اختلاف ایجاد کند، برای امت اسلامی دام پهن می کند تا مسلمانان رادر دام خودشان بیاندازد، بنابراین دور از شان امت اسلامی است که این همه آیات شریفه قرآن که مسلمانان را به همدلی و همراهی و همفکری دعوت می کند ولی ما توجه نکنیم و برای اسلام و مسلمین دائما خطر ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: باید به عنوان یک فرهنگ و فریضه شرعی به دنبال این هدف برویم تا این مسئله به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد و محقق شود.

وی اظهارداشت: علمای اسلامی و فرق و مذاهب اسلامی کنار هم بنشینند و با کمال صفا و صمیمت و سعه صدر با هم بحث و گفتگو کنند و اگر در مسائلی اختلاف نظر دارند به یک وحدتی برسند.

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز حداقل وظیفه علمای اسلام در برابر دشمنان اسلام که همه اسلحه ها و گلوله های خود را به سمت مسلمانان پرتاب می کنند رسیدن به یک وحدت واقعی و اعلام عنوان ندای اسلام به دنیا است تا بدانند ما همه با هم هستیم و دیگر به دنبال اختلاف انگیزی ها نیفتند.

وی با بیان اینکه باید صدای اسلام در یک وحدت گسترده امت اسلامی به جهانیان رسانده شود، افزود: انجام این مسائل مقدمه ای برای ایجاد اتحادیه کشورهای اسلامی می شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: امروز خیلی از کشورها به دنبال انعقاد این اتحادیه ها هستند و ما مسلمانان برای تشکیل این اتحادیه از همه عقب هستیم.

وی تاکید کرد: همه بیاییم از قرآن و رسول خدا و صحابه رسول خدا به خصوص امیرالمومنین(ع) یاد بگیریم و به دنبال وحدت در ابعاد مختلف و گوناگون برویم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو