پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/7/9

حضرت آیت الله نورمفیدی درآیین شروع سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان :

شاگردی مکتب امام صادق (ع) بالاترین افتخار برای طلاب به شمار می رود/ در جامعه افراد متدین زیاد داریم اما تعداد افراد دین‎فهم کم است/ طلاب باید برای دفاع از مکتب اهل‎بیت (ع) و اسلام راستین دانش خود را ارتقاء دهند/ بهترین های عالم بشریت، در حوزه های علمیه وارد شدند و کسب علم نمودند/ طلبه های ما با افکار شهید مطهری آشنا شوند/ یک طلبه باید بر اعمال و گفتار خود توجه جدی داشته باشد.

آیت الله نورمفیدی درآیین شروع سال تحصیلی طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گرگان با تبریک میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق  و گرامیداشت هفته وحدت ، از خداوند متعال برای همه طلاب و توفیق در راه تحصیل علم به معارف دینی، تقوا و عمل را مسئلت کرد و گفت : روش شما درحوزه‌های علمیه برای کسب معارف دینی از طریق اهل بیت و مخصوصا امام صادق(علیهم‌السلام) است که این شاگردی بالاترین افتخار برایتان محسوب می گردد.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه  با اشاره به اینکه در آیات شریفه قرآن «معرفت الله »ریشه و اساس دین محسوب می شود، گفت  : اگر فقه ، اصول  و فلسفه بخوانیم  و به معرفت الله نرسیم هیچ فایده ای نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم طلاب فهم درست از دین است ، تصریح کرد: انگیزه طلبه از ورود به حوزه علمیه باید دینفهم شدن باشد چراکه در جامعه افراد متدین زیاد داریم اما تعداد افراد دینفهم کم است.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان  با تاکید بر اینکه طلاب توانمند و با استعداد باید دانش خود را بهروز کنند، بیان داشت: طلاب باید برای دفاع از مکتب اهلبیت (ع) و اسلام راستین دانش خود را ارتقاء دهند و امروزه در عرصه جنگ فرهنگی با دنیای کذایی مقابله کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کلام نورانی پیامبربزرگوار اسلام (ص) خطاب به جایگاه طلاب ،گفت:کسی که در راه علمی قدم بردارد و نتیجه و ثمره آن علم آشنا کردن مردم به حق و دوری از باطل باشد ، ارزش و ثواب آن به مصداق معارف دینی و کلام رسول اکرم (س) ازعبادت چهل سال یک عابد.بیشتر است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درس خواندن در حوزه علمیه را توفیق بزرگی برای طلاب دانست و خاطرنشان کرد: بهترین های عالم بشریت، در حوزه های علمیه وارد شدند و کسب علم نمودند.

آیت الله نورمفیدی افزود: کسانی را که دراین راه قدم نهادند مورد استغفار ملائکه و دعای همه موجودات عالم قرار می گیرند.

موسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) در ادامه با بیان اینکه زندگی دنیا بدون سختی و مشکلات میسرنیست، گفت: اگر مشکلات و سختی هایی  را  که در راه طلبگی همه ما نیز آن را گذراندیم و به قول معروف دود چراغ آن را خوردیم را تحمل  نکنید به آسانی به مراتب بالاتر نخواهید رسید .

وی افزود :همه ما باید رنج ها را تحمل کنیم قطعا رنج کشیدن برای طلاب عزیز بمنظور رسیدن به اهداف الهی سازنده و موثراست.  

آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: اساتید حوزه علاوه بر آموزش درس های رایج حوزوی به طلاب، نسبت به تخصصی شدن حوزه ها هم اقدام نمایند و سعی و تلاش آنها بر این باشد که کیفیت علمی حوزه ها را بالا ببرید و ارتقاء دهند.

آیت الله نورمفیدی گفت: طلبه های ما با افکار شهید مطهری آشنا شوند و کتاب هایش را مطالعه کنند.

امام جمعه گرگان به مراقبت و مواظبت در مسیر طلبگی سفارش کرد و گفت: یک طلبه باید بر اعمال و گفتار خود توجه جدی داشته باشد و دراین راه از خودمراقبت کند و وقت گرانبهایش را صرف تحصیل علم  و دانش نماید.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو