پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/29

نماینده ولی فقیه در گلستان:تلاش همه علما و متفکران نزدیک شدن دل های امت اسلامی به یکدیگر باشد

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: همه علما و متفکران و کسانی که حرف، سخن، کلام و نوشته شان می تواند برای امت اسلامی موثر باشد، باید تلاش کنند تا دل ها به یکدیگر نزدیک شوند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (چهارشنبه 29 شهریور) در مراسم فارغ التحصیلی طلاب حوزه علمیه مُصلحی شهرستان آق قلا گفت: امروز تمام سعی دشمنان با آتش زدن به کتاب مقدس آسمانی و توهین به پیامبر(ص) و مقدسات ما ایجاد جنگ، دعوا و اختلاف بین مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: دشمنان اسلام و شیاطین به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلامی هستند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند و اوضاع و احوال را آلوده کنند و به مقاصدشان برسند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال از مسلمانان خواسته است تا با همدیگر مهربان باشند، گفت: خداوند متعال از برگزاری این نوع مراسمات و مجالس و کنار هم بودن شیعه و سنی در این محفل خوشحال و راضی است، در این مجلس دعاها هم مستجاب می شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به هفته وحدت، ادامه داد: همه علما و متفکران و کسانی که حرف، سخن، کلام و نوشته شان می تواند برای امت اسلامی موثر باشد، باید تلاش کنند تا دل ها به یکدیگر نزدیک شوند.

وی با اشاره به حدیثی از صحیح بخاری و اصول کافی، گفت: این دو بزرگوار در مورد علم و دانش اشاراتی داشته اند و نقل کرده اند؛ دانمشندان و علمای دین، وارثان انبیا هستند.

امام جمعه گرگان افزود: این دو از رسول خدا نقل کرده اند؛ اگر کسی قدمی در راه یادگیری معرفت دینی و خداشناسی بردارد و علم و دانشش را زیاد کند، راهی به سوی بهشت برایش باز می شود.

وی اظهارداشت: علم و دانش از نظر اسلام بسیار مهم است و علومی همچون؛ خداشناسی، دین شناسی، احکام خدا را دانستن، به قیامت یقین و ایمان پیدا کردن که انسان را به سوی خدا سوق و حرکت می دهد بسیار اهمیت دارد.

آیت الله نورمفیدی گفت: علمایی که خودشان دین شناس و خداشناس می شوند و دلشان به نور ایمان، یقین و اخلاص روشن می شود و مردم را ارشاد و هدایت می کنند بسیار ارزشمند هستند.

وی برگزاری مراسم فارغ التحصیلی طلاب در منطقه ترکمن صحرا از سوی طلبه های دینی و شرکت برادران از دور و نزدیک در این مراسم را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این مراسم باعث تشویق حوزه های علمیه و علمای دین می شود که بسیار خوشحال کننده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: این مجلس، مجلس بسیار مبارکی است و خداوند به فارغ التحصیلان توفیق دهد تا علمای خوبی برای منطقه و خدمتگزاران خوبی برای دین، مردم و امت اسلامی باشند.

وی خطاب به مسئولان شرکت کننده در این مراسم نیز، گفت: مسئولان بدانند خدمتی که امروز به مردم می کنند همان دستی است که به سوی آخرت دراز می شود، با خدمت به مردم دست سوی آخرتشان هم پر می شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو