پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/24

آیت الله نورمفیدی :اخلاق امام رضا (ع) سرلوحه زندگی مردم باشد

امام جمعه گرگان گفت: اخلاق و رفتار مردم ایران باید از متاثر از زندگی ائمه معصومین از جمله امام رضا (ع) باشد چرا که این بزرگان میزان و معیار اخلاق و اعتقادات هستند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: فلسفه و هدف زیارت امامان و ائمه این است که خودمان را در ترازو و میزان آنها در دنیا و آخرت بگذاریم.

وی افزود: در قرآن، فرعون‌ها و پیامبران به خوبی معرفی شدند و خصوصیات فرعونیان استبداد، خودخواهی، خودبینی، خودبرتر بینی و برتری جویی نسبت به مردم بوده ولی انبیا برادران صالح همه مردم معرفی شدند و این جای تامل دارد که سلیمان (ع)با آن همه ملک و سلطنت بیشتر به فکر مردم بود.

وی اظهار داشت: انبیا الهی با تقوا و اطاعت خداوند به این مقام رسیدند و بسیار تاکید شده که گرامی ترین افراد نزد خداوند باتقواترین افراد هستند.

آیت الله نورمفیدی افزود: اگر افراد مخفیانه احسان کنند برابر هفتاد حج ثواب دارد و اگر کسی گناه کند گرفتار خسران الهی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مکتب امامان باید به خوبی به نسل آینده معرفی شود و برای این مهم کتب تاریخی و روایی شیعه و سنی به خوبی مطالعه و سیره ائمه اطهار به صورت کتاب تالیف شود.

وی بیان کرد: باید با معرفی امامان حقایق و ارزش های این بزرگان به گوش جهانیان برسند.

امام جمعه گرگان گفت: امام رضا (ع)را از مدینه به خراسان دعوت کردند تا درگیر توطئه و دسیسه های مأمون شود و ایشان با میل و رغبت خودشان به این سفر نیامده بلکه تحمیل شد و در این سفر نه تنها ایشان مغلوب و شکست نخورد بلکه خورشید وجود امام رضا (ع) روشنایی بیشتری از ایشان منتشر شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو