پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/17

امام جمعه گرگان: حقوق بشر برای دولتمردان آمریکا واژه‌ای بی‌معنا و غریب است

امام جمعه گرگان با اشاره به تهدید غرب و آمریکا در جنگ اوکراین مبنی بر استفاده از مواد آلوده به اورانیوم ضعیف شده، گفت: این تهدید یک خطر بزرگی به شمار می‌رود که نشان می‌دهد، حقوق بشر واژه‌ای بی‌معنا و غریب برای آنان است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: بشریت برای آمریکا اصلا مطرح نیست، زیرا آنها پیشتر در جنگ‌های اول و دوم خلیج فارس نیز از این مواد استفاده کرده بودند.

وی بیان کرد: در قبال این تهدید، روسیه هم استفاده از سلاح هسته‌ای را مطرح کرده و اگر این درگیری با این سلاح‌ها رخ دهد، معلوم نیست دنیا به چه سرانجامی برسد.

وی بیان کرد: استفاده از این سلاح‌ها در واقع نسل‌کشی به زبان و بیان ساده است و قیم‌های جهان و دیکتاتورها هر کجا باشند، به نسل‌کشی و ضعیف‌کشی می‌پردازند.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: استفاده از این سلاح‌ها در جنگ‌های گذشته، باعث شد تا اکنون تعداد افراد مبتلا به سرطان در عراق ۴۰ برابر نسبت به روزهای اول استفاده از آن سلاح‌ها بیشتر باشد که این آمار نشانه اثرگذاری طولانی مدت این مواد دارد.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از این خطبه به حضور گسترده و ۲۲ میلیونی مردم کشورهای مختلف جهان در اربعین امسال، افزود: جریان اربعین را ما ایجاد نکردیم، بلکه پیاده‌روی این ایام سنتی دیرینه در عراق بوده است.

وی ادامه داد: هیچ تجمعی حتی حج هم این تعداد جمعیت را ندارد و در واقع یک رخداد عجیب و بزرگ است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری‌های بزرگ جهان طبق روال و عادت همیشگی خود، به این حرکت عظیم یا توجهی نکرده یا کم به آن پرداختند.

امام جمعه گرگان گفت: در کنار زیارت نوه پیامبر (ص) که رسانه‌ها به آن اشاره کردند، اما اصل این حضور جاذبه داشتند، آرمان‌ها و اهداف امام حسین (ع) برای هر انسان آزاده‌ای اعم از مسلمانان، زرتشتیان، ارمنی‌ها و مسیحیان است.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: ضدیت با ظلم و جور، طرفداری از عدالت، دنبال حق و انصاف بودن و حفظ کرامت انسانی در واقع اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) بوده که نه تنها متعلق به شیعیان و مسلمانان است، بلکه به کل جهانیان تعلق دارد.

وی با اشاره به سخنان گاندی در خصوص امام حسین (ع) مبنی بر این که اگر ملت هند می‌خواهند از سلطه انگلیس نجات یابند، باید پیروی از آن امام داشته باشند، ادامه داد: امام حسین (ع) هر چند تجهیزات و امکانات و نیرو نداشت، اما بزرگی میدان نبرد و طرفداری از حق و عدالت باعث شد تا مبارزه را رها نکند.

وی تصریح کرد: چراغ، بیرق و عظمت امام حسین (ع) نه تنها با کارها، اهداف و برنامه‌های دشمنان و یزدیان زمان خاموش نمی‌شود، بلکه روز به روز شاهد افزوده شدن به این عظمت هستیم.

وی همچنین با اشاره به سالروز ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۵۷ که به جمعه سیاه معروف است، گفت: آن حادثه بسیار عجیب بود و در حالی که رژیم پهلوی حکومت نظامی اعلام کرده بود، اما مردم توجهی نکرده و در نقاط مختلف تهران از جمله میدان ژاله سابق (شهدا) تجمع کردند، که عوامل ساواک مردم را به گلوله بستند و بسیاری را به شهادت رساندند.

وی با بیان این که آمار دقیقی از شهدای آن روز وجود نداشت، افزود: امام راحل در بیانیه و اطلاعیه خود به صدها شهید اشاره و آن حادثه را فوزی عظیم نام بردند.

امام جمعه گرگان گفت: سنگینی آن حادثه سبب شده بود که حتی انقلابی‌ها هم مایوس و ناامید شوند، اما آن پیام امام (ره) روح و جان دوباره به ملت دمید.

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: بیان این مسایل باید ما را در مسیری که قرار گرفتیم تقویت و سبب تشویق به ادامه ایستادگی ما شود.

وی همچنین سالروز رحلت آیت‌الله طالقانی در ۱۹ شهریور ماه سال ۱۳۵۸ و همچنین قرار داشتن در آستانه سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در ۲۸ ماه صفر  و شهادت امام رضا (ع) را به مردم ایران و محضر امام زمان (عج) تسلیت گفت.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو