پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/13

آیت الله نورمفیدی دردیدار مدیر امورشعب بانک کشاورزی استان گلستان با ایشان ؛

معنای کار جهادی استفاده از ظرفیت ها و بهره گیری از امکانات موجود برای نیل به اهداف متعالی جامعه است /در پرداخت تسهیلات کشاورزی انگیزه های گوناگون را دخالت ندهید واولویت ها را لحاظ کنید

حضرت آیت الله نورمفیدی در این دیدار با بیان اینکه اصول حفظ آب و خاک در بخش کشاورزی رعایت نمی شود ، گفت:  توجه به حفظ آب و خاك از مهم ترين مسئله در بخش كشاورزي است و  بايد در این راستا قضايا را ريشه اي بررسي كنيم تا مشكلات اساسي برطرف گردد.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: باید توجه کرد که خاک، آب و هوای استان گلستان برای کشت چه محصولی مناسب است و در این زمینه مطالعات لازم انجام شود تا رشد بیش از پیش را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

وی در ادامه کشاورزی را از مسائل بسیار مهم و حساس در هر جامعه ای  برشمرد و گفت:اینکه جامعه ما یک جامعه کشاورزی است از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استفاده  بی رویه از آب های زیرزمینی برای  کشاورزی در استان ، گفت: در حال حاضر با تکیه بر آبیاری سنتی ، بی رویه از آب های زیرزمینی استفاده  می شود و این موضوع می بایست با جدیت مورد توجه مسئولین و کارشناسان امر کشاورزی کشور و استان قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی در ادامه ارائه  تسهیلات بانکی به کشاورزان را از عوامل مهم تجهیز سرمایه در بخش کشاورزی برشمرد و گفت : در بحث پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی به شکلی اصولی در جهت حرکت به سمت تقویت کشاورز و افزایش تولید  گام برداشته شود و از دادن تسهیلات بدون ضابطه و غیر کارشناسی پرهیز شود.

وی افزود: بنابراین پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی می بایست با هدف سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و بهبود تولید و اشتغال در این بخش ارائه شود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه کارآمدی ، مفید بودن و مبارزه با مشکلات و موانع از روی علم و آگاهی را از شاخصه های مدیریت جهادی  ازمنظر مقام معظم رهبری مدظله العالی  برشمرد و گفت: معنای کار جهادی انجام دادن هر کار بی رویه نیست بلکه استفاده از ظرفیت ها و بهره گیری از امکانات موجود برای نیل به اهداف متعالی جامعه است .

وی تصریح کرد: مسئولیت پذیری به نیت خدمت به مصالح بخش کشاورزی ازبزرگترین اهداف کار جهادی است و شما نیز باید در پرداخت تسهیلات کشاورزی انگیزه های گوناگون را دخالت ندهید و اولویت ها را با بهبود تولید و اشتغال زایی لحاظ کنید.

گفتنی است دراین دیدار وحید صیادی مدیر شعب بانک کشاورزی گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی استان  را به نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهرستان گرگان ارائه کرد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو