پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/6/10

آیت الله نورمفیدی: اعتماد به جوانان ایرانی سبب رشد و توسعه کشور است

امام جمعه گرگان گفت: اعتماد و باور داشتن نخبگان، متخصصان و جوانان ایرانی سبب رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: زمانی در مذاکرات، ما را با گزینه‌های نظامی تهدید می‌کردند اما قدرت نظامی، دفاعی، موشکی و پهبادی ما بالا رفته که این پیشرفت کمی نیست.

وی بیان کرد: پیشرفت‌های علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان که مورد تاکید و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی است، سبب گسترش بنیه علمی و بالا رفتن کارآمدی نظام شد.

وی تصریح کرد: افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی کار بزرگ و ارزشمندی است که هفته قبل توسط رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

امام جمعه گرگان گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این فاز توسط شرکت‌های توتال و شل، ۲۰ سال متوقف شده بود، اما با اعتماد و نگاه به نیروی متخصص ایرانی و بومی، گره این پروژه باز و جدا کردن سکوی سه هزار و ۲۰۰ تنی از فاز ۱۲ به‌ ۱۱ انجام شد.

انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در آن دیدارها به ویژه اعضای هیات دولت به نکات مهمی همچون مهار تورم و رشد تولید، گرانی و کوچک شدن سفرهای مردم، تورم ۲ عددی اشاره کردند که لازم است، همه در راستای این بیانات در کنار هم، به حل مشکلات کمک کنیم.

وی ادامه داد: وجود مشکلات نباید سبب ایجاد یاس و ناامیدی براساس برنامه‌های دشمن در جامعه ایجاد کند.

وی به خنثی کردن توطئه اسراییل برای خرابکاری در سامانه دفاعی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: توطئه و نقش دشمن با سرکردگی اسراییل از همان ابتدا مورد رصد نیروهای اطلاعاتی بود و در لحظه آخر همه عوامل خارجی و داخلی دستگیر شدند.

آیت‌الله نورمفیدی اضافه کرد: اگر نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نبودند، معلوم نبود چه بر سر مملکت و این پیشرفت‌ها می‌آمد.

امام جمعه گرگان به ارتباط دولت با کشورهای همسایه و کشورهای دیگر و ورود و عضویت ایران در اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: اینها سازمان‌های جهانی هستند که کشورهای عضو تلاش دارند تا در برابر یکه تازی و قلدری‌های آمریکا بایستند.

وی بیان کرد: اکنون شرایط دنیا و جهانی عوض شده و وضعیت امیدوار کننده است.

وی تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی کشور زمان‌بر است و یک شبه نمی‌شود و رهبر معظم انقلاب هم به این مساله اشاره داشتند.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: حل مشکل گرانی و تورم نیازمند رشد تولید و رشد تولید نیازمند بازارهای داخلی و خارجی است که بازارهای جهانی به عضویت و ارتباط با اتحادیه‌های مختلف بستگی دارد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: دشمن تلاش دارد امید را از مردم بگیرد و مسایل کوچک کشور را بزرگ و سیاه‌نمایی و کارهای بزرگ را کوچک جلوه می‌دهد و می‌خواهد ذهن مردم را آلوده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های استان گلستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: یکی از این پیشرفت‌ها حل مشکل ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان بود که دولت و قوه قضاییه پای کار آمدند.

وی ادامه داد: دستورات رییس قوه قضاییه به مقام ارشد قضایی استان باعث شد تا بزرگترین مشکل این شرکت که مشکل و گره حقوقی بود، برطرف و سرمایه‌گذار جدید برای این پروژه بیاید.

امام جمعه گرگان گفت: حل مشکل جزیره آشوراده و تبدیل شدن این منطقه به نقطه گردشگری سرمایه‌گذاران را وارد استان خواهد کرد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به حل مشکل خلیج گرگان و اجرای طرح لایروبی خلیج، یادآور شد: باید کسانی که زحمت می‌کشند و سبب رضایتمندی مردم می‌شوند تشویق و کسانی که کم کاری می‌کنند، مورد مواخذه قرار گیرند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو