پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/5/26

آیت الله نورمفیدی: مسئله وحدت از واجبات امروز جهان اسلام است

امام جمعه گرگان گفت:همانطوریکه نماز و روزه و حج بر مسلمانان واجب است ، مسئله وحدت از واجبات امروز جهان اسلام به شمار می رود .

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان در دیدار ریاست نمایندگی معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه کشور و جمعی از معاونین با ایشان  با ابراز رضایت از فعالیت‌ها و برنامه‌های جامعةالمصطفی، استمرار این حرکت مثبت و ثمربخش را خواستار شد و گفت:مرکز علمی جامعه المصطفی امری بسیار مبارک و آینده روشنی را می تواند برای جهان اسلام  و خنثی کردن توطئه های دشمنان و ایجاد وحدت جهانی مسلمانان بوجود بیاورد.

وی تصریح کرد: جامعه المصطفی می تواند میدان بسیار مناسبی را برای آگاهان و دلسوزان امت اسلامی فراهم آورد تا امت اسلامی با حفظ مذاهب خود به دنبال اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام باشند.

امام جمعه گرگان در ادامه گفت: در دنیایی را که به نام اسلام بعضی ها تیشه به ریشه اسلام می زنند ، همه ما وظیفه داریم از اسلام دفاع نمائیم و دراین راه با دفاع عقلانی از ایجاد حساسیت بین فرق اسلامی پرهیز کنیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه مسئله وحدت باید بصورت یک فرهنگ در جهان اسلام نهادینه شود ، اظهار داشت: همانطوریکه  نماز و روزه و حج بر مسلمانان واجب است ، مسئله وحدت و همدلی نیز از واجبات و ضروریات امروز جهان اسلام به شمار می رود .

وی با اشاره به هجمه های رسانه ای و شبکه های مجازی دشمنان به مقوله وحدت دنیای اسلام ، گفت: آنچه امروز از همه مسلمانان دلسوز کشورهای اسلامی انتظار داریم این است که اختلافات و مسائلی که ریشه در خارج از جهان اسلام دارد را کنار گذاشته و با تکیه بر مشترکات، گرد هم جمع شویم تا توطئه های دشمنان خنثی گردد.

وی در پایان خطاب به مسئولین جامعه المصطفی گفت:باید مسئله مهم وحدت ،همدلی و اتحاد بین مسلمانان به دانشجویان جامعه المصطفی القا و بصورت یک فرهنگ در بین آنها نهادینه شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو