پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

شهید سردار سلیمانی مرد میدان مقاومت در برابر استکبار بود

1400/10/15

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان تفکر مقاومت، ایثار و ایستادگی در برابر استکبار جهانی بود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهارداشت: این شهید گرانقدر پدیده ای گرانقدر که دست پرورده انقلاب و مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و با نگاه ویژه به مکتب امام نجات همه عالم را ملاک قرار داد و مرد میدانی که هدف امام را در مبارزه به مفاسد غرب و آمریکا پیاده کرد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان با اشاره به ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهارداشت: این شهید گرانقدر پدیده ای گرانقدر که دست پرورده انقلاب و مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و با نگاه ویژه به مکتب امام نجات همه عالم را ملاک قرار داد و مرد میدانی که هدف امام را در مبارزه به مفاسد غرب و آمریکا پیاده کرد.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت:  تفکر مقاومت و نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مناطق لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن به یقین ویژه بود.

آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی برای ایستادگی در مقابل زورگویان عالم  از جمله آمریکا، گروه های مقاومت را بوجود آورد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سردار شهید سلیمانی تفکر مقاومت را شروع کرد و این تفکر را در کشورهای منطقه بوجود آورد و فعالیت تفکر مقاومت این شهید در کشور فقیری چون یمن مشهود است. 
وی تصریح کرد:  حتی ژنرال های آمریکایی اعتراف کردند که برای او که بدون رفتن به کلاس های نظامی اینچنین شخصیتی داشته احترام قائل هستیم  ولو دشمن ما باشد به یقین تاکتیک ها و استراتژی های او ما را با حیرت می اندازد که چطور اینکار را می کند.

امام جمعه گرگان اظهارداشت:در کربلای پنج زمانی که  نیروها در محاصره عراق افتاده و مایوس شدند سردار شهید سلیمانی سوار موتور شده و وارد جمعیت در محاصره نیروهای عراقی می شود و آنها را نجات می دهد که به یقین این اقدام و الهامات الهی است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: زمانی که در سوریه داعشیان حلب را محاصره کردند سردار سلیمانی با قدرت تفکر، شهامت و شجاعت  شهر را از محاصره داعشی نجات می دهد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: شهید در حین این قدرت نظامی و مقاومت در مقابل توده های مردم رئوف و رحیم بود و افتادگی را با وصیت خود که روی قبر من سرباز قاسم سلیمانی بنویسید، نشان داد.
وی بیان کرد: شخصیتی بسیار مهم که با تاسیس نیروهای مقاومت از ورود داعشی ها به ایران جلوگیری کرد و فتنه آمریکا را خنثی کرد.
خطیب جمعه گرگان گفت: این شهید جان خود برای نجات تمام مردم در کف دست گذاشته و با نگاه گشاده خود در مقابل شیطان عالم ایستادگی کرد، الگویی که نگاهش به تمام گروه ها یکسان بود و به همه با احترام برخورد می کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس بامداد یکشنبه ۱۳ دی سال ۹۸ هنگام خروج از فرودگاه بغداد در اقدامی جنایتکارانه به دستور دونالد ترامپ هدف حمله تروریستی پهپادهای آمریکا قرار گرفته و به شهادت رسیدند.

امام جمعه گرگان همچنین به نامه نامه تاریخی امام راحل به گورباچف در روز ۱۳ دی اشاره  و اضافه کرد: این نامه باید مورد تجزیه و تحلیل صاحب نظران قرار گیرد، پیشگویی ها و نگاه ایشان به همه عرصه ها، زمان ها، تاریخ ها و انسان ها نه از جنس آنچه دیگران پیش بینی می کردند، بود.
وی بیان کرد: گورباچف یازده سال بعد به این موضوع اشاره کرد اگر پیشگویی های امام خمینی را جدی گرفته بودیم امروز اینچنین وضعیتی نداشتیم.
آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: اصلاحات اقتصادی ارزشمندی اکنون برای رفع مشکلات معیشتی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم تمام مشکلات کشور حل شود.

 نماز جععه گرگان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مصلی وحدت این شهر برگزار شد.

استان گلستان ۲۰ پایگاه نماز جمعه در بندرگز، آزادشهر، کلاله، گنبد، نگین‌شهر، علی‌آباد، فاضل آباد، مزرعه‌کتول، گالیکش، گرگان، سرخنکلاته، نوکنده، کردکوی، بندرترکمن، انبارالوم‌، رامیان، دلند، خان‌ببین‌، مینودشت و کوهسارات دارد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو