پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/5/4

آیت الله نورمفیدی : مسئله امر به معروف و نهی از منکر در یک بُعد خلاصه نمیشود

نماینده ولی فقیه در استان گفت؛ میتوان از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد یک جامعه بهره مند شد و در یک واحد خلاصه نگردد .

آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان در جلسه تجمیعی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سازمانهای مرتبط در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیان کرد :یکی از مهمترین فریضه الهی، فریضه امر به معروف و نهی از منکر می باشد که باید توجه ویژه ای به اجرای آن شود چرا که این اصل ،ریشه در فریضه الهی دارد و باید درست و صحیح در جامعه برپا گردد چرا که بر سایر موارد نقش آفرینی میکند .

وی در خصوص نقش این فریضه در ابعاد مختلف یک جامعه اشاره نمود و گفت ؛ امام حسین علیه السلام نیز با توجه به موقعیت و عصر خویش از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بُعد اقتصادی بهره مندشدند که این موضوع میتواند برای ما نیز الگو باشد و اینکه این فریضه تک بُعدی نیست و میتوان با توجه به موقعیت شناسی و  برای برقراری اعتدال و هر آنچه خداوند الزام کرده است در ابعاد اجتماعی و اقتصادی نیز استفاده نمود .

حضرت آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان نیز در خصوص عفاف و حجاب نیز بیان کرد: مسئله عفاف و حجاب یک تکلیف شرعی ست که علاوه بر آن یک سنت ملی و جز آداب ایرانی هاست که قدمت دیرینه دارد که امروز مورد هجوم عوامل بیرونی قرار گرفته است که میتوان با اعتدال و بهره مندی از دین مبین اسلام از آن بهره مند شد .

وی کلام خویش را طبق  فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد و گفت : باید از راه های مختلف و صحیح  به قانونی بودن حجاب اشاره نمود که ورزشکاران ،هنرمندان ، اساتید محبوب دانشگاه ها و همچنین شایستگان عرصه های مختلف در فضای حقیقی و مجازی می توانند نقش اثربخشی داشته باشند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو