پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/5/4

نماینده ولی فقیه در گلستان:محتوای شعرای عزاداری محرم باید به اهداف امام حسین(ع) نزدیک باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: وظیفه ما نسبت به امام حسین(ع) به غیر از برگزاری دسته جات شکلی، وظیفه محتوایی هم است و باید متن شعرهایی که خوانده می شود به لحاظ محتوایی به اهداف امام حسین(ع) نزدیک باشد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از مداحان و مسئولان هیئت های مذهبی شهرستان گرگان با ایشان ضمن تسلیت ایام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: یکی از سلام هایی که معمولا در زیارت ها در مقابل حضرت سیدالشهدا(ع) انجام می دهیم، سلام به اصحاب اباعبدالله الحسین(ع) به منظور آگاهی بخشی است تا انسان در طول زمان و همیشه انصار سیدالشهدا(ع)، پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به تعبیر قرآن کریم در مورد سرمایه، افزود: به تعبیر قرآن سرمایه هیچ وقت از انسان رها و جدا نمی شود و این سرمایه ایمان به خدا، پیامبر(ص) و محبت به رسول خدا و سیدالشهدا(ع) است.

وی تاکید کرد: باید قدردان این سرمایه ها باشیم تا در زندگی هم خودش را به خوبی نشان دهد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به وظایف مسلمانان در برابر سیدالشهدا(ع)، گفت: در برابر امام حسین(ع) دو وظیفه داریم که یکی شکلی شامل؛ عزاداری و دسته جات و گریه کردن بر سیدالشهدا و دیگری محتوایی است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: علت گریه ما برای امام حسین(ع) این است که آن انسان بزرگ، عالی و بی نظیر در شرایطی تحت ظلم ستمکاران ترین انسان ها قرار گرفته و بالاترین ظلم و جنایت نسبت به ایشان انجام شده است.

وی گفت: اشک ریختن برای امام حسین(ع) بسیار ارزشمند و نشانه رشد یک ملت و یک سرمایه است که بعد از هزاران سال هنوز در برابر یک ظلم اظهار علاقه و احساسات می کند و به عمق قضایا توجه می کند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اقدام امام حسین(ع) در کربلا باعث بقای اسلام شد، افزود: وظیفه ما نسبت به امام حسین(ع) به غیر از دسته جات شکلی، وظیفه محتوایی هم است و باید متن شعرهایی که خوانده می شود به لحاظ محتوایی به اهداف امام حسین(ع) نزدیک باشد.

وی تاکید کرد: از نظر محتوایی وظیفه داریم تا شبیه امام حسین(ع) باشیم و از جنبه های اخلاقی رو رفتاری از آن حضرت الگو گرفته و عمل کنیم نه اینکه به صورت شکلی ابراز علاقه کرده اما در عمل و رفتار و اخلاق برعکس باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امام حسین(ع) نسبت به انسان ها و مردم و حتی دشمنانش با اخلاق بود و این اخلاق حسینی باید در سر لوحه کار ما باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان روز به روز در حال دور کردن عشق امام حسین(ع) از مردم هستند، گفت: باید روز به روز عشق و علاقه مردم به سیدالشهدا(ع) و اهل بیت بیشتر شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو