پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/4/30

امام جمعه گرگان:یهودیان و مسیحیانی که روح دینی دارند به قرآن توهین نمی کنند/ کشور سوئد باید برای جبران جنایت اخیر چاره ای بیاندیشد

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه توهین کشورهای غربی به کتاب آسمانی مسلمانان برای بار اول نیست، اظهارداشت: یهودیان و مسیحیان متدین و کسانی که روح دینی دارند این جنایت را انجام نمی دهند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه 30 تیر) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به جنایت رخ داده در کشورهای غربی و سوزاندن قرآن کریم، گفت: مسلمانان برای تمام انبیا احترام قائل هستند و هیچ مسلمانی حاضر نیست به کتاب آسمانی دیگر ادیان توهین کند و آتش بزند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: مسلمانان مودب هستند و ادب اسلامی به آنها اجازه توهین به کتاب مقدس ادیان های دیگر را نمی دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام کشورهای غربی به کتاب آسمانی مسلمانان برای بار اول نیست، اظهارداشت: یهودیان و مسیحیان متدین و کسانی که روح دینی دارند این جنایت را انجام نمی دهند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: فرد جنایتکاری که اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده، از عمال اسرائیل است و کسی که جاسوس چنین کشوری باشد کارهای بدتر را هم انجام می دهد.

وی گفت: در حال حاضر در داخل اسرائیل مشکلات سختی ایجاد شده و این رزیم غاصب برای سوق دادن توجه مردم عالم از این مسئله به سمت دیگر، به جاسوس خود دستور آتش زدن قرآن را داده است تا مشکلات داخلی خودشان از نظرها دور شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه این رژیم غاصب به دنبال ایجاد اختلاف است، افزود: آنها هر کاری که برایشان مفید باشد را انجام می دهند و این کارشان بسیار رذالت بار و جنایت بار است و امت اسلامی و متدینین آنها نیز این عمل را محکوم می کنند.

وی ادامه داد: کشور سوئد باید برای جبران این کار چاره ای بیاندیشد وگرنه مورد طرد امت اسلامی قرار می گیرد.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه ها به فصل تابستان و مصرف آب در استان اشاره کرد و گفت: مسئولان آب استان مشکلات مردم را به حداقل برسانند و کاری کنند تا در مسئله آب مشکل و کمبودی نداشته باشیم.

وی خطاب به مسئولان برق استان نیز تاکید کرد: نوسانات برق در چند روز اخیر باعث گله و شکایت بسیاری از مردم شده و سوختن لوازم برقی آنها را به همراه داشته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه قطع و وصل های مکرر برق باعث ضرر زدن به مردم و ایجاد هزینه سنگین شده است، گفت: شما مسئولان شرعا وظیفه دارید تا زیان های مردم را جبران کنید و با فکر و برنامه ریزی مناسب از ضررهای این چنینی پیشگیری کنید.

وی با اشاره به 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از انقلاب، افزود: امام خمینی(ره) نماز جمعه را که قرن ها منسوخ شده بود زنده کرد و اولین نمازجمعه توسط آیت الله طالقانی اقامه شد و تا امروز هم برکات بسیاری داشته است.

آیت الله نورمفیدی گفت: دشمنان در بیرون سعی می کنند تا نمازجمعه از شکوه بیفتد و ضعیف شود اما باید نمازهای جمعه در سراسر کشور با عظمت تر و شکوه تر برگزار شود و با حضورمان در این نماز عبادی سیاسی دشمنان مایوس شوند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو