پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/4/27

امام جمعه گرگان :علم و دانش باید تبدیل به مهارت شود

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه باید علم و دانش تبدیل به مهارت شود، گفت: با صرف تز، تئوری و دانش نمی توان تحول ایجاد کرد بلکه باید تبدیل به مهارت شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: در آستانه ماه بسیار مهم محرم قرار داریم، ماهی که حادثه بسیار مهم تاریخ اسلام «قیام سیدالشهدا» رخ داد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه نکته اساسی قیام سیدالشهدا(ع) برای احیای سنت رسول خدا برای سعادت بشریت بود، تاکید کرد: باید از این اقدام امام حسین(ع) استفاده کرده و درس گرفت و کار حسینی انجام داد.

وی ادامه داد: ممکن است ماهیت و هویت کار ما با اقدام امام حسین(ع) فرق کند ولی اگر در جهت اصلاح باشد نشات گرفته از قیام عاشورایی است.

آیت الله نورمفیدی گفت: هر حرکتی که موجب اصلاح شود و بتواند نواقص و مشکلات را برطرف کند، قیام حسینی می شود. اگر می خواهیم عاشورایی باشیم و پیرو سیدالشهدا باشیم باید همیشه به دنبال این مسائل برویم.

وی اظهارداشت: با اقدام و حرکت حسینی، زندگی از نظر اعتقادی و مبنایی رنگ و سبقه امام حسینی به خود بگیرد که این خود بالاترین سرمایه است.

نماینده ولی فقیه در گلستان علم و دانش را خوب خواند و افزود: بعد از طلوع اسلام علم و دانش رشد کرد و شخصیت هایی همچون؛ بوعلی سینا، زکریای رازی و ... پیدا شدند که ریشه آن از قرآن و فرمایشات پیامبر(ص) و بزرگان اسلامی بود.

وی ادامه داد: برخی ازعلم و دانش ها نیاز به میدان آمدن ندارد اما باید علم و دانش تبدیل به مهارت شود، با صرف تز و تئوری و دانش نمی توان تحول ایجاد کرد بلکه باید تبدیل به مهارت شود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: کسانی که در تاریخ نقشی ایفا کردند نیز دانش شان تبدیل به مهارت شده است و تحولی را به وجود آوردند.

وی کار اداره کل آموزش فنی و حرفه ای را بسیار ارزشمند خواند و افزود: این کار شما باید از سنخ حرکت سیدالشهدا باشد، حرکت ایشان برای اصلاح بود کار شما هم برای اصلاح و حل مشکل جامعه اسلامی باشد.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید آموزش ها را بین توده های مرم برده و در مساجد یک دوره گذاشته شود و با مردم حرف زده شود تا آنها هوشیار شوند و بدانند که تنها رفتن فرزندانشان به دانشگاه و تحصل کفایت نمی کند بلکه باید به میدان کار بیاید.

 وی گفت: در میدان کار انسان با مشکلات و بن بست ها مواجه می شود و آنجا انسان به فکر حل مشکل می افتد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فعالیت شرکت های دانش بنیان نیز افزود: وقتی دانش وارد عرصه عمل و میدان شود کشور می تواند پیشرفت کند. اگر دانشگاه هم به میدان عمل وارد شود رشد خواهد کرد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو