پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/4/5

نماینده ولی فقیه در گلستان:قرآن کتاب راهنما و هدایت بشریت/ انفاق فقط پرداخت پول نیست

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب راهنما و هدایت است، اظهارداشت: هدایتگری قرآن کریم برای کسانی است که ایمان به خدا، آخرت، انبیا، نماز و انفاق دارند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در اولین هم اندیشی خیرین موسسه خیریه امدادگران عاشورا استان گلستان گفت: هر دستی که می تواند از جیب انسان بیرون بیاید و در راه خیر قدم بردارد کار بسیار پر برکتی هم برای انسان در دنیا و آخرت است.

 نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تشکیل این جلسه حول محور انفاق است، افزود: انفاق یک معنای عام دارد و هر کاری که انسان بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را بردارد، گره ای را بگشاید و کلمه ای بگوید که مشکل حل شود، مصداق انفاق است.

وی ادامه داد: در برخی از آیات شریفه قرآن کریم در مورد مسئله انفاق اشاره شده است و ایمان بدون انفاق تحقق پیدا نمی کند.

 آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب راهنما و هدایت است، اظهارداشت: هدایتگری قرآن کریم برای کسانی است که ایمان به خدا، آخرت، انبیا، نماز و انفاق دارند.

وی گفت: گوشه ها و شئون زندگی آنقدر گسترده است که از توان دانش بشر بیرون است، اما اگر این اصول را انسان داشته باشد آن وقت می فهمد که قرآن چه زمانی هدایتش می کند و دستش را می گیرد.

امام جمعه گرگان افزود: قرآن کریم کتاب هدایت است اما نه برای هدایت هر عکس بلکه برای کسانی که این 5 خصوصیت (ایمان به خدا، قرآن، انبیا، نماز و انفاق) را داشته باشند.

وی گفت: زندگی فقط این دنیا نیست بلکه این زندگی دنباله و آینده ای دارد و تمام انبیای الهی ار اول تا آخر به این دو نکته تاکید داشتند.

آیت الله نورمفیدی افزود: خداوند متعال در سوره سجده می فرماید: «مومنین واقعی کسانی هستند که شب پهلو از بستر تهی کنند»، چرا این چیزها از زندگی ما کمرنگ شده است، بسیاری از گرفتاری های بشریت برای این است که از این مسائل غافل شدیم و به حاشیه رانده شد.

وی با بیان اینکه انفاق فقط پرداخت پول نیست، گفت: پزشکان و اطبا بیایند دست مردم را بگیرند و کمک کنند، این اقدام در زندگی شان اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: امام راحل با تکیه بر خدا و مردم توانست انقلاب را به پیروزی برساند، هر قدمی که می خواهیم برداریم نیز باید با تکیه بر مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه گلستان قطب سرطان مری است، افزود: چندین سال است که پیگیر ساخت بیمارستان تخصصی سرطان هستم که امیدوارم هر چه زودتر با کمک مسئولان به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو