پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/4/8

امام جمعه گرگان:عید قربان عید مسلمانان و تجدید بیعت با پیامبر (ص) است/ توجه به بندگان خدا و نیازمندان در روز عید

آیت الله نورمفیدی گفت: عید قربان، عید مسلمانان و روزی است که مسلمانان در این روز و روز عید فطر با پیامبر بزرگوار اسلام تجدید عهد و بیعت می کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی امروز (پنجشنبه ٨ تیر) در خطبه های نماز عید سعید قربان در مصلی وحدت گرگان گفت: امروز روز بزرگی است، عید قربان، عید مسلمانان و روزی است که مسلمانان در این روز و روز عید فطر با پیامبر بزرگوار اسلام تجدید عهد و بیعت می کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: قربانی کردن از سنت های عید قربان است که برای حاجیان واجب و برای غیرحاجیان امری مستحب است.

وی با مهم خواندن سنت قربانی، ادامه داد: حضرت ابراهیم (ع) بعد از همه آزمایش های خداوند متعال، مهمترین آزمایشش قربانی کردن فرزندش بود.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: دلبستگی و تعلق حضرت ابراهیم (ع) به فرزندش بود اما آن حضرت مهمترین دلبستگی اش در این دنیا را زیر پا گذاشت تا امر خدا را انجام دهد.

وی اظهارداشت: در میان امت اسلامی، چه حاجیان و بلاد اسلامی از آن عمل حضرت ابراهیم (ع) تبعیت می کنند.

 امام جمعه گرگان، قربانی کردن را یک امر بسیار معنادار بیان کرد و گفت: به روح قضیه قربانی کردن باید توجه کنیم، حضرت ابراهیم (ع) امر خدا را بر محبوبترین چیزی که داشت مقدم دانست، ما هم باید از آن حضرت تبعیت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز همه ادیان آسمانی ابراهیمی هستند، تاکید کرد: همه ما خواسته خدا را بر خواسته خودمان مقدم بدانیم تا مشمول آن لطف خداوند به حضرت ابراهیم(ع) شویم.

آیت الله نورمفیدی افزود: همه مسلمانان به نکته قربانی کردن حضرت ابراهیم(ع) توجه داشته باشند تا خداوند متعال برای ما ذبح عظیم بفرستد.

وی با بیان اینکه همه ملت ها دارای یک عید هستند، ادامه داد: عید ملت ایران، نوروز است که با عبد اسلامی فرق دارد.

 نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: امروز و عید فطر روز عید همه مسلمانان است که هر دو بعد از گذراندن یک مرحله از بندگی است.

وی اظهارداشت: در هر دو عید نماز خوانده می شود و توجه به بندگان خداست، در عید فطر، فطریه پرداخت شده و در عید قربان، قربانی انجام می شود و به نیازمندان کمک و دستگیری می شود.

 آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: در این دو عید باید به بندگان خدا و نیازمندان توجه شود، عید قربان و فطر برای ما تذکر و توجهی به این نکته باشد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو