پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/4/14

آیت الله نورمفیدی :توازن و تعامل بین توسعه و مالیات

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص عدالت مالیاتی افزود : توازن و تعامل بین مالیات و توسعه باید شکل گیرد تا بخش پیشرفت و توسعه استان آسیب نبیند

آیت الله سید کاظم نورمغیدی در دیدار حاج مشهدی مدیر کل سازمان امور مالیاتی استان گلستان با ایشان در خصوص اهمیت مالیات و نقش آن در توسعه و آبادانی استان و ترویج فرهنگ سازی آن بیان نمود ؛ ابتدا باید در شفاف سازی و ترویج درست فرهنگ پرداخت مالیات با زبان مردم با آنها همراه بود و باید نقش مالیات را در مدیریت کشور پر رنگ نمود .

وی افزود: عدالت مالیاتی باید برقرار گردد که قطعا پیگیری آن مهم و اساسی ست و به گونه ای باید باشد تا تمام فشارهای اقتصادی بر دوش مردم نباشد. توازن و تعامل باید بین مالیات گرفتن و توسعه و تولیدکنندگان برقرار گردد تا رشد استان نیز در امور مالیاتی لحاظ گردد .

نماینده ولی فقیه در استان افزود : طرح های حمایت از تولید کنندگان باید واضح و شفاف باشد تا سبب تشویق آنان گردد و البته نباید از افرادی که نقش مهمی در آبادانی و عمرانی استان دارند ،غافل بود تا انها سرمایه گذاری شان در خارج از استان شکل گیرد .

در پایان حاج مشهدی مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان در خصوص طرح معافیت از مالیات تولید کنندگان اشاره نمود:  طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی با هدف کاهش آلودگی در استان هایی مثل گلستان ،‌ تولیدکنندگان مجوز داردر شعاع بیش از ۳۰ کیلومتری مرکز استان با ۵ سال معافیت از مالیات، مناطق محروم و توسعه نیافته چون گمیشان ۱۰ سال ، حضور در شهرکهای صنعتی ۷ سال و شرکت های دانش بنیان با تولید محصول طی ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد ‌.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو