پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/4/26

نماینده ولی فقیه در گلستان:فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید کوچک شمرده شود

آیت الله نورمفیدی گفت: فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر نباید کوچک و پایین شمرده شود و باید طوری در جامعه مطرح شود که همه علیه آن نشوند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی  (یکشنبه 25 تیر) در نشست دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان گلستان در آستانه ماه محرم، گفت: حادثه رخ داده در ماه محرم و تاریخ اسلام تا پایان زندگی بشر در این عالم، نورافشانی می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امام حسین(ع) شخصیتی بسیار بزرگ و میوه قلب و نور چشم پیامبر(ص) بودند که همه باید برای آن حضرت احترام قائل شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آن چیزی که در میدان رخ می دهد تناسبی با اهداف قیام امام حسین(ع) ندارد و عکس آن اتفاق می افتد، گفت: امام حسین(ع) در این راه و حفظ میراث خدا همه چیز خود را فدا کرده و با خون خود آبیاری کرد.

 آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: امام حسین(ع) چراغ راه بشریت است و فلسفه نهضت خود را بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر بنا کرد و این به معنای مهم بودن امر به معروف و نهی از منکر است.

 وی تاکید کرد: فریضه به این مهمی نباید کوچک و پایین شمرده و دیده شود و باید طوری در جامعه مطرح شود که همه علیه آن نشوند.

 امام جمعه گرگان افزود: همه امت اسلامی در همه دنیا مسئولیت دارند و باید طوری عمل و رفتار کنند تا نگاه تحسین انگیز دنیا به نوع رفتارشان باشد.

 وی ادامه داد: باید خودمان در داخل کشور انسان های حسابی، اخلاقی، مودب، منضبط و قانونی باشیم تا دنیا به عنوان یک الگو به این کشور نگاه کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مسئولیت سنگینی به ما سپرده شده و انسان ها و جوامع بزرگ از اهداف بزرگی که دارند شناخته می شوند.

وی با اشاره به کلام امام حسین(ع) در خصوص امر به معرف و نهی از منکر، افزود: آن امام می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای است که اگر اقامه شود همه خوبی ها انجام شده و بدی ها از بین می رود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: متاسفانه امام حسین(ع) را خوب نشناخته ایم و باید شناخت مان از این امام بسیار زیاد باشد.

 وی خطاب به دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، افزود: امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام است و تکریم مردم، اخلاق و زبان خوب، پاسخگویی مناسب و رسیدگی به خواسته هایشان در ادارات دعوت به اسلام به شمار می رود.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مخالفت با ظالم، رد مظالم و حل مسائل اقتصادی امر به معروف است که باید مورد نظر و توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمران در فریضه امر به معروف و نهی از منکر تمام تلاششان را در یک مسئله بروز ندهند، گفت: امروز یکی از توطئه های دشمنان ترویج فساد، بی حجابی و ولنگاری در جامعه است و ایران اسلامی نیز سابقه تاریخی در این موضوع دارد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو