پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/28

نماینده ولی فقیه در گلستان:فراکسیون کشاورزی نمایندگان با اولویت سه استان‌شمالی تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان توصیه کرد: برای حمایت از بخش کشاورزی به ویژه در استان‌های شمالی، نمایندگان مجلس این خطه، فراکسیون کشاورزی را تشکیل داده و حتی سایر استان‌های مرتبط را عضو کنند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در آیین تجلیل از نمونه‌های کشاورزی استان گلستان، افزود: سه استان شمالی کشور که قطب کشاورزی کشور به شمار می‌روند دارای ۴۰ الی ۳۰ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بوده و راه‌اندازی فراکسیون  کشاورزی می‌تواند  برای توسعه این بخش بسیار موثر باشد.

وی بر پیگیری حل نظام مسائل پیشرو بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور تاکید کرد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اینکه کشاورزان گنج‌های روی زمین هستند، گفت: ما قدر زحمات این قشر را ندانسته و باید به آنها بها بیشتری بدهیم.

وی ادامه داد: برای موفقیت در بخش کشاورزی باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه قرار داده و آن را تکرار و عملیاتی کنیم تا به جایی برسیم که دیگران دستشان به طرف ما دراز شود.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که با داشتن چنین الگوهایی، ما می‌توانیم به موفقیت در رشد تولید کشاورزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های این بخش دست پیدا کنیم چون ایرانی ملت باهوش است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه کشاورزی اقتصاد اصلی استان است، تاکید کرد: این بدین معنی نیست که به بخش‌های گردشگری و صنعت و حتی خدمات توجه نشود.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: امروز سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان برای رونق اقتصادی استان بسیار ضروری است تا به جایگاه اصلی دست پیدا کنیم.

به گفته وی برای آب و خاک در بخش کشاورزی استان باید برنامه اصولی داشته باشیم و برای حفظ و استفاده بهینه از ظرفیت باید اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: امیدوارم مسوولان عمیق‌تر و گسترده به نظام مسائل بخش کشاورزی توجه کرده و برای حل آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: خاک کشاورزی طلا است و اگر طلا نبود به کشاورزان طلا نمی‌داد و قدرش را بدانید و نباید خاک را که زنده است، آتش بزنید.

آیت‌الله نورمفیدی بر استفاده از علم و دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان در رشد تولید کشاورزی در استان گلستان تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان به نمونه‌های بخش کشاورزی گلستان هم توصیه کرد: در کنار مسوولان و کارشناسان جهاد کشاورزی شما هم وظیفه دارید که موفقیت‌های خود را به بهره‌برداران انتقال دهید چراکه این انتقال یافته‌ها جزو عمل صالح شما محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو