پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/25

نماینده ولی فقیه در گلستان:شهادت منحصر به یک قوم و دین نیست/ یادواره شهدای اهل سنت همدلی و وحدت امت اسلامی را به همراه دارد

آیت الله نورمفیدی گفت: شهادت فقط منحصر به یک قوم، مذهب و حتی دین نیست بلکه به همه انسان ها تعلق می گیرد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه ستاد برگزاری و هماهنگی یادواره شهدای اهل سنت استان گلستان با ذکر آیه 169 سوره مبارکه آل عمران، گفت: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ، «(ای پیامبر!) هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند»، در این آیه از کلمه انحصار استفاده نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: شهادت فقط منحصر به یک قوم، مذهب و حتی دین نیست بلکه به همه انسان ها تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: در برخی از روایات آمده است؛ کسی که در راه دفاع از جان، مال و ناموسش کشته می شود عنوان شهید پیدا می کند، بنابراین آنچه را که مرضی رضای خداست و دفاع از حیثیت اسلام، دفاع از راه خداست.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: بندگان خدا و کسی که در راه بندگان خدا قدم بردارد و در این راه کشته شود، شهید محسوب شده و این آیه عمومیت داشته و همه شهدا را شامل می شود و از این جهت بین شهدا فرقی نیست.

وی گفت: راه خدا منحصر نیست و نباید این راه را منحصر به قوم، مذهب و دین خاصی بدانیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به برگزاری اولین یادواره شهدای اهل سنت، افزود: انتظار است در این یادواره که برای اولین بار در کشور برگزار می شود رئیس جمهور هم شرکت کنند و برگزاری این یادواره همزمان با سفر ایشان به استان باشد.

وی اظهارامیدواری کرد: برگزاری این یادواره نشانه هماهنگی، همدلی و وحدت در همه امت اسلامی باشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به روابط بین کشورهای اسلامی، گفت: این ارتباطات پیام های خوبی دارد و روزنه امیدوار کننده ای است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این ارتباطات به جایی برسد تا کشورهای اسلامی به فکر تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی بیفتند، افزود: کشورهای اسلامی از لحاظ منابع سرمایه ای قلیل هستند و با تشکیل اتحادیه اسلامی در کنار هم یک قانون مدونی را برای نحوه ارتباط با کشورها ایجاد کنند.

همچنین در این جلسه آقای طالع زاری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به تشریح و اهمیت این  رخداد بزرگ فرهنگی در راستای پاسداشت شهدای اهل سنت استان پرداخت و در ادامه امامان جمعه شیعه و اهل سنت آق قلا و دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز سخنانی را پیرامون جایگاه شهدا و این مراسم ابراز نمودند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو