پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/25

نماینده ولی فقیه در گلستان:علما و روحانیت همیشه ملجا مردم هستند

آیت الله نورمفیدی گفت: در طول تاریخ علما و روحانیت همیشه ملجا و پناه مردم بوده اند و باید این اصالت حفظ شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان ،گفت: مسئولیتی که بر عهده داریم خدمت به دین خدا، راه خدا و بندگان خداست و عمل صالح هر کسی مطابق با کاری که انجام می دهد، است.

وی ادامه داد: فهم کلام خدا و با تبیبن این مطلب برای مردم و مطابق با مخاطب حرف زدن کار سختی است، باید راه زیادی را طی کنیم تا به آن برسیم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: آن طلبه و عالم دینی که به فکر کمک به دین خدا و بندگان خدا باشد، اگر به آن هم نرسد خدا او را مورد لطف خود قرار می دهد.

وی با اشاره به نقش و وظایف دفتر، اظهارداشت: دفتر جایگاه اجرایی ندارد، اجرائیات دست دولت و مسئولان اجرایی استان است و این جایگاه، یک جایگاه معنوی و ولایی است.

امام جمعه گرگان افزود: این دفتر با وجود نداشتن جایگاه اجرایی، با تعامل با دستگاه های اجرایی استان در حد توان خود اقدام کرده و بخشی از نیازهای مردم را برطرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ علما و روحانیت همیشه ملجا مردم بوده اند و باید این اصالت حفظ شود. روحانیت پناه همه مردم هستند نه جزو این گروه و آن گروه.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه روحانیت از شئون رهبری هستند، گفت: دامن روحانیت باید برای همه اقشار مردم باز باشد.

وی تاکید کرد: باید در مورد مسائل کلی استان و آنچه که موجب توسعه استان می شود گام برداشت.

رضا جعفری، مسئول سابق این دفتر گفت: 15 سال در خدمت و رکاب آیت الله نورمفیدی فعالیت کردم و همراه ایشان همه شئون یک انسان خدایی و مخلص در درگاه خدا، صبر، متانت، سعه صدر، شجاعت، از خودگذشتگی و دغدغه مندی را آموختم.

مسئول پیشین دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: دفتر ملجا و پناه مردم بی پناه است که برای رفع مشکلات خود در زمینه های مختلف به اینجا مراجعه می کنند.

جعفری، توجه ویژه به نیازمندان و محرومین  را از دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد و گفت: همیشه تاکید ایشان به مسئولان توجه به توسعه استان بوده و هست.

علی اصغر طهماسبی، مسئول جدید دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان نیز گفت: برنامه جامع و اطلس دفتر تهیه شده تا برنامه ها بر این اساس اجرا شوند.

وی افزود: اقتدار ما آگاهی و توانایی ماست و اگر آگاهی و توانایی نداشته باشیم عقب می مانیم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه عصر، عصر ارتباطات است و دنیا را درنوردیده است ، اگر عقب باشیم از جامعه عقب مانده ایم.

وی اظهارداشت: باید علم مان را نسبت به وقایع به روز کنیم و در حوزه تصمیم گیری اندیشه سازی کنیم و دانش مان را افزایش دهیم و قاطع و عمل گرا باشیم.

طهماسبی گفت: نیازمندی ها و اساسی ترین چالش های استان احصا شده تا با همدلی و همفکری شاهد توسعه استان باشیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو