پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

سفر استانی سران قوا برای حل مشکلات ضروری است

1400/10/15

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: انجام سفرهای استانی روسای قوای سه گانه بسیار لازم و برای شتاب به رفع مسائل و مشکلات و توسعه استانهاست.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی  در نشست اقشار مردم گلستان با رئیس قوه قضاییه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: حضور روسای قوا در استان ها، مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس کرده و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی  در نشست اقشار مردم گلستان با رئیس قوه قضاییه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: حضور روسای قوا در استان ها، مسائل و مشکلات را از نزدیک لمس کرده و تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: امروز کشور مرد میدان مثل شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می خواهد.

وی بر فرهنگ سازی در کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی تاکید کرد و افزود : این اقدام تنها مسوولیت این نهاد نبوده و باید همه از جمله علما، مراکز آموزش عالی، صدا و سیما، آموزش و پرورش ورود پر رنگ داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گلستان حقوق عامه را یکی دیگر از مسوولیت های دستگاه قضایی برشمرد و گفت : دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم می تواند در این حوزه از جمله حفظ زمین، جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ منابع آبی زیرزمینی ورود کند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: ما امروز بر سر هوا ، زمین و آب چه می آوریم و باید دستگاه قضایی به عنوان مدعی العموم برای حفظ آن ها ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: هشدار می دهم پیش بینی مسائل حاد اجتماعی برای موضوع آب است که در دهه آینده دور از انتظار نیست.

وی مساله آبخیزداری و آبخوانداری را مهم برشمرد و تصریح کرد:  توجه به این موارد از سدسازی مهم بوده و باید در این موضوعات سرمایه گذاری بیشتر شود.

خطیب جمعه گرگان به وضعیت خلیج گرگان اشاره کرد و گفت : باید فکری به حال این اکوسیستم بشود.

وی همچنین با تاکید بر رفع موانع توسعه گردشگری آشوراده افزود: من این جزیره را جاذبه ای برای سرمایه گذاری می دانم و باید دست در دست هم دهیم تا مشکلات آن حل شود.

آیت الله نورمفیدی روند کند ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان را یکی دیگر از مشکلات استان گلستان ذکر کرد و گفت: ۱۶ سال از زمان ساخت این مجتمع می گذرد و نیاز به رفع موانع آن است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه صبح امروز پنجشنبه برای بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی گلستان از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان وارد این استان شد.

رئیس قوه قضاییه که جمعی از مقامات ارشد دستگاه قضا نیز وی را همراهی می کنند در فرودگاه گرگان مورد استقبال استاندار ، رئیس کل دادگستری و دادستان گرگان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان قرار گرفت.

 در سفر یک روزه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه به استان گلستان، اعضای شورای عالی قضایی از جمله دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی کل، رئیس سازمان پزشکی قانونی، رئیس دیوان عالی و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف نیز حضور دارند.

نشست با فعالان اقتصادی، دیدار با مردم، قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در نشست های شورای اداری و قضایی از برنامه‌های رئیس قوه قضاییه در سفر به استان گلستان است.

رئیس قوه قضاییه پیشتر به استان‌های ایلام، قزوین و خوزستان سفر کرده بود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو