پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/16

آیت الله نورمفیدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج:امام خمینی (ره) شخصیت بی نظیر قرن اخیر است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: بدون شک امام خمینی(ره) شخصیت بی نظیر قرن اخیر و شخصیت کم نظیر تاریخ هستند.

آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار کرد: بدون شک امام خمینی(ره) شخصیت بی نظیر قرن اخیر و شخصیت کم نظیر تاریخ هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: هنوز هم زود است که تمام ابعاد شخصیتی امام راحل شناخته شود.

آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله‌خامنه‌ای (حفظه الله) چند سال قبل در یک سخنرانی، تعریف دقیقی در همین خصوص از امام راحل ارائه فرمودند، ایشان خیلی جامع و کامل در این رابطه بیاناتی با این مضمون ایراد فرمودند: که حضرت امام خمینی(ره) هم انسان تحول‌خواه هم تحول آفرین بودند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: توجه و تأمل در زندگی و حیات امام راحل در همه ابعاد"علمی، سیاسی، اجتماعی" این تعریف را کاملاً برای ما روشن می کند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اندیشه‌ی تحول خواه و تحول آفرین امام خمینی(ره)، تصریح کرد: همین اندیشه بود که اقشار مختلف جامعه را به دنبال خود کشاند و جامعه‌ای را که به سمت قهقرا می‌رفت را متحول کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بیان برخی انعکاس‌های تحول نوین امام راحل در جهان، گفت: انقلاب اسلامی و مهم تر از آن پیامی که این انقلاب برای مستضعفان و محرومان عالم مخابره کرد، از بزرگترین مصادیق تحول در عصر کنونی است، یقینا باید این دامنه تحولی شکل گرفته در مکتب امام راحل را به دو بخش از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن تقسیم کرد.

آیت الله نورمفیدی تحولات عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را کم نظیر دانست و با اشاره به اینکه این نگاه تحول آفرین و اقدامات تحول خواه فقط در حوزه سیاست نبود، تصریح کرد: بلکه در همه ابعاد وجودی امام راحل می‌توان آن را به وضوح دید.

    امام راحل در مباحث علمی، اجتهادی، فقهی راهی را گشود که موجبات تحولات جدی و مهم را در اجتهاد شیعه فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در بیان بُعد علمی شخصیت برجسته امام خمینی(ره)،با تأکید بر اینکه امام راحل در مباحث علمی، اجتهادی، فقهی و همچنین در نقطه نظرات و اندیشه سیاسی راهی را گشود که موجبات تحولات جدی و مهم را در اجتهاد شیعه فراهم کرد، افزود:  ایشان به عنوان یک‌ مرجع و فقیه نو اندیش و نو پرداز، بابی دیگر در اندیشه دینی باز کرد.

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم ما و نسل های آینده در این مسیر درستی که امام خمینی(ره) ترسیم کردند، حرکت و منویات مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو