پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/11

نماینده ولی فقیه در گلستان: آمران به معروف خود نباید گرفتار منکر شوند

نماینده ولی فقیه در گلستان در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر، خود نباید گرفتار منکر در کار شوند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار کرد: مساله امر به معروف و نهی از منکر براساس آیات قرآنی و روایات و احادیث الهی و ائمه اطهار (ع) مساله مهمی است.

وی افزود: در قانون مربوط به امر به معروف و نهی از منکر، مطالب خوب و اساسی گنجانده شده که باید براساس آن عمل کنیم.

وی تصریح کرد: یک آمر به معروف شرط اولش علم و آگاهی و شرط دیگر، احتمال تاثیرپذیری کارش است، زیرا اگر کاری که انجام می‌دهد، منکر را انکار شود، موجب وهن دین و شریعت خواهد شد.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر سه مرحله، قلبی، زبانی و عملی دارد، اضافه کرد: ورود به مرحله میدان عملی حق کسی نیست، جز با اجازه قانون.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: در مساله امر به معروف باید خیلی دقیق باشیم و نگذاریم به اسم امر به معروف هر کاری انجام شود، زیرا اگر این مهم به درستی اجرایی شود، همه چیز درست خواهد شد.

وی ادامه داد: بهترین مکانی که می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر را تبیین کرد، حوزه آموزش و پرورش است، اما متولیان امر باید بدانند که چه کسی صلاحیت این کار و پذیرفته شدن از سوی دانش‌آموزان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم به یکباره همه مدارس را تحت این کار و مساله مهم انجام دهیم، بدون شک با توجه به برخی مشکلات، امکان چنین اقدامی نیست، اما بهتر است در هر شهر و نقطه‌ای چندین مدرسه انتخاب و کار تبیینی را در آنها آغاز کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: در ادارات افراد عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر باید کارمند متعهد و متخصص باشند و افرادی را انتخاب نکنیم که اثرگذاری در ادارات ندارد.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: در مراکز شلوغ و پرتردد، چگونه وارد شدن و چه کسانی وارد شدن در این مساله نقش مهم و اساسی دارد که نیاز است، دستگاه‌ها با یکدیگر  جلسات هم‌افزایی برگزار کنند.

وی بیان کرد: در جلسات ستادی باید از کلی‌گویی پرهیز شود و به سمت کارهای قابل اجرا با برنامه‌ریزی اصولی و منجسم برویم.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: کارها در مجموع باید اصولی و براساس یک برنامه‌ریزی دقیق و درست انجام شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو