پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/4

آیت الله نورمفیدی:باید سبک و روش زندگی اهل بیت(ع) برای مردم بیان شود

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید سبک و روش زندگی اهل بیت(ع) را به مردم یاد داده و بیان شود تا در جامعه اثرگذار باشد.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از کاروان خدام رضوی با ایشان گفت: ایام دهه کرامت، ایامی است که حداقل کشور ایران به حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت ثامن الحج علی بن موسی الرضا(ع) و احمدبن موسی(ع) و همه فرزندان آقا موسی بن جعفر(ع) توجه و ارتباط قلبی و معنوی پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: با آمدن خدام حضرت رضا(ع) و فاطمه معصومه (س) این توجه و ارتباط قلبی بیشتر می شود و نسیم الهی برای بندگان خدا می وزد.

وی تاکید کرد: باید قدر این نسیم های الهی را دانست، چون این نسیم ها همیشگی نیستند و در بعضی از ایام سال می وزد و در دستورات دینی ما هم اینطور بوده که در مقابل دستورات الهی، خودتان را در معرض این نسیم های الهی قرار دهید.

آیت الله نورمفیدی گفت: محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت رسول خدا یکی از مهمترین مسائلی است که در قرآن مجید و کتاب مقدس آسمانی نیز به آن تاکید شده که این رابطه محبت و مودت بین امت اسلامی، پیامبر(ص) و اهل بیت رسول خدا عامل پیشرفت و تعالی و سعادت دنیا و آخرت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: به تبعیت از قرآن اهل معنا و سیر و سلوک اظهار می کنند که بهترین چیزی که می تواند انسان را تربیت کند و بسازد، محبت به اولیای خداست.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: انسان وقتی ارتباط قلبی پیدا می کند به سمت محبوب کشانده می شود و از محبت تلخی ها از بین می روند و اگر محبت به انسان کامل باشد وجود انسان طلا می شود و تلخی وجود انسان شیرین می شود.

وی افزود: محبت به پیامبر(ص) و اهل بیت رسول خدا که در قله انسان های کامل قرار داردند، همه انسان های کامل شعاعی از وجود آن بزرگواران هستند و این سعادت بزرگی است که خداوند متعال نصیب امت اسلامی کرده است.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه محبت به پیامبر(ص) و اهل بیتش اختصاص به ما مسلمانان دارد، گفت: ما بسیار در مقابل ائمه کم می آییم و باید بیشتر از اینها باشیم که عوامل تاریکی در این فضا موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط تاریخی و زمانی و خلفای بنی امیه و بنی عباس سعی کردند اهل بیت را نسبت به امت اسلامی دور نگهدارند و بسیار در این زمینه تلاش و کار کردند تا اهل بیت در دایره زندگی و شئون زندگی مردم نیایند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه گل وجود ائمه همیشه در محیط بسته ای قرار داشت و این عطر برای همه پخش نمی شد، افزود: دشمنان از حسادت و دوستان هم از ترس نمی توانستند جایگاه بالای این ادمه را ببینند ولی در عین حال از فضائل امیرالمومنین(ع) آنقدر عالم پخش شد و درخشید که همه عوامل بیرونی مانع از این جهت بوده اند، حتی یک مسیحی را مجذوب خودش کرد.

وی خطاب به خدام رضوی، گفت: آستان قدس رضوی باید با تشکیل گروهی و استفاده از اقیانوس کتاب های موجود، یک سبک زندگی در خصوص ائمه اطهار(ع) بنویسند تا شیعیان با سبک زندگی ائمه بیشتر آشنا شوند.

آیت الله نورمفیدی، این اقدام را خدمت بزرگی برای اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: آستان قدس در این زمینه کار مهمی را انجام دهد و یک اثر عالی در مورد همه ائمه (ع) انجام شود.

وی تاکید کرد: باید ائمه (ع) وارد زندگی ما شوند و باید سبک و روش زندگی اهل بیت(ع) را به مردم یاد دهیم و بیان کنیم تا در جامعه اثرگذار باشد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو