پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/4

نماینده ولی فقیه در گلستان:فتح خرمشهر با معیارهای عادی قابل تحلیل نیست/ مشکلات اقتصادی باید ریشه ای حل شود

آیت الله نورمفیدی گفت: فتح خرمشهر با معیارهای عادی قابل تحلیل نیست و نیروی ارتش بعثی عراق و همه کسانی که پشتیبان او بودند آمده بودند که بمانند و کار را یکسره کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گردهمایی جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، گفت: برگزاری این نوع جلسات و بیان مطالبی از سوی کسانی که خودشان در متن کار بودند و با تمام وجود آن شرایط را احساس کردند، می تواند برای همه ما بسیار موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به فتح خرمشهر و با بیان اینکه این اتفاق با معیارهای عادی قابل تحلیل نبوده و نیست، افزود: نیروی ارتش بعثی عراق و همه کسانی که پشتیبان او بودند آمده بودند که بمانند و کار را یکسره کنند و بر روی تمام دیوارهای خرمشهر نوشته بودند؛ آمدیم که بمانیم.

وی ادامه داد: تصمیم بر این بود که خرمشهر به هیچ وجه از دست رژیم بعثی عراق خارج نشود و تحلیلگران نظامی هم می گفتند محال است ایران خرمشهر را از دست عراق آزاد کند.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: از یکی از نشریات آمریکایی و فرانسوی نقل شد که ارتش بعثی عراق بعد از یکماه تلاش و تلفات سنگین توانست خرمشهر را بگیرد اما ایرانیان با یک حمله ای که انجام دادند در کمتر از دو روز خرمشهر را از دست این رژیم آزاد کردند و خرمشهر فتح شد.

وی اظهارداشت: امام خمینی (ره) جریان خرمشهر را به خوبی تحلیل کردند، ایشان فرمودند: این فتح یک جریان فوق طبیعت و مشیت الهی و معجزه بود.

امام جمعه گرگان گفت: در نظام خلقت و زندگی و جهان فقط عوامل مادی موثر نیست و اینطور نیست که عاملی فوق عالم طبیعت در کار نباشد.

وی افزود: اگر وجه قالب در کشور ما ایمان و تقوا باشد قطعا آن اراده و مشیت ذات اقدس الهی در همه حال و همین امروز هم خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی در ادامه مهمترین مشکل کشور را مشکل اقتصادی بیان کرد و گفت: مسائل اقتصادی واقعا مشکل است و همه هم می دانیم و تعارفی هم نداریم.

وی اظهارداشت: مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است و باید مشکلات اقتصادی را ریشه ای حل کرد نه به صورت شکلی و فصلی.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نامگذاری امسال به نام «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مشکلات اقتصادی مسئله اساسی و ریشه ای است، امید مردم را نباید تضعیف کنیم و تا می توانیم باید به مردم امید تزریق کنیم.

وی با امیدوار بودن به حل مشکل اقتصادی کشور، افزود: امروز چه کسی می تواند منکر شود که ایران یک کشور منشا اثر در منطقه است. اگر ایران یک کشور موثر در منطقه نبود وضعیت سوریه و یمن این طور نبود و عربستان به این صورت پیش نمی آمد و آمریکایی ها هم اینقدر وحشت نمی کردند.

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: به هیچ وجه کاری نکنیم که در مردم یاس ایجاد شود و باید دائما در مردم ایجاد امید کرد، مسائل و مشکلات اقتصادی حل می شود ولی زمان بر است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما توانسته در منطقه چنین جایگاهی را برای خودش به دست آورد و موثر باشد و پیشرفت منطقه ای و نظامی را کسب کرده و دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال هستند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: ایران این توان را دارد که مشکلاتش را با کمک کارشناسان حرفه ای حل کند، کشور ما یک کشور زمینه دار برای سرمایه گذاری است و باید علل عدم سرمایه گذاری را حل کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: در زندگی فرصت هایی پیش می آید که همیشه نیست، ماه رمضان، سحرها، تلاوت قرآن، حج و غیره یک فرصت هستند و در این فرصت ها انسان یک سرمایه هایی را به دست می آورد و باید مراقب بود تا این سرمایه های به دست آمده از دست نرود.

آیت الله نورمفیدی افزود: فتح خرمشهر و جبهه ها یک فرصت معنوی بود که به دست آوردیم و مادیات چیزی نیست که ثمره این جهاد و تلاش رزمندگان باشد و باید برای حفظ آن تلاش شود تا از دست نرود.

وی تاکید کرد: باید قدر آن نسیم های الهی وزیده به سوی ما و جا گرفته در دل را بدانیم و با مراقب و حفاظت نگذاریم از دست برود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو