پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/3/2

نماینده ولی فقیه در گلستان:محبت مهمترین عامل تربیت/ خدام رضوی در دهه کرامت به جنبه های معرفتی امام رضا(ع) بپردازند

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مهمترین کار خدام در ایام دهه کرامت، زیاد کردن محبت مردم به حضرت امام رضا(ع) است، گفت: خدام باید به جنبه های معرفتی و شناختی بپردازند و جذب ها را زیاد کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیر کانون های خدمت رضوی گلستان با ایشان که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، گفت: آنچه که از قرآن کریم در مورد اهل بیت(ع) رسول خدا استفاده می شود این است که امت اسلامی یک وظیفه ای دارند و آن وظیفه مودت نسبت به اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم تا رابطه مودت را تقویت کنیم، افزود: دشمنان ما امروز به دنبال این هستند که رابطه امت اسلامی را حتی با پیامبر(ص) قطع کنند و منزلت پیامبر را در نظر مسلمانان پایین بیاورند.

وی ادامه داد: مهمترین عاملی که مسلمین را نگهداشته است رابطه با پیامبر خداست و همه وظیفه دارند تا این رابطه به خصوص رابطه مودت را تقویت کنند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: معرفت باعث ایجاد مودت می شود و اگر معرفت و شناخت درست باشد توطئه های دشمنان به جایی نمی رسد و اگر معرفت درست نباشد، دشمنان به اهدافشان دست می یابند.

وی خاطرنشان کرد: کسی که امام حسین(ع) را از روی معرفت بشناسد، با هیچ عاملی نمی توان جدایش کرد، وقتی یک انسان نامسلمان هم در مورد سیدالشهدا(ع) معرفت پیدا کند خود را تابع آن می بیند ولی اگر معرفت نباشد خیلی زود می توان خرابش کرد.

امام جمعه گرگان با اشاره به بیانات شهید مطهری در خصوص رابطه مودت، گفت: مهمترین عاملی که می تواند عامل تربیت شود، محبت است. وقتی محبت باشد انسان خودش را سمت امام حسین(ع) و امام رضا(ع) می کشاند.

وی ادامه داد: اگر خدام رضوی در هر سال حضورشان در استان به یک بعد اخلاقی امام رضا(ع) بپردازند، اقشار مختلف اعم از جوانان، کودکان و خانواده ها معرفت پیدا می کنند و با امام رضا(ع) آشنا می شوند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه مهمترین کار خدام در ایام دهه کرامت، زیاد کردن محبت مردم به حضرت امام رضا(ع) است، گفت: خدام باید به جنبه های معرفتی و شناختی بپردازند و جذب ها را زیاد کنند.

وی با بیان اینکه از راه معرفت هم می توان برای مودت کار کرد و هزینه یادی هم ندارد، افزود: کارهای شکلی لحظه ای است و  زود از ذهن ها رفته و تمام می شود اما پرداختن به جنبه های شناختی و معرفتی، عمیق و نافذ است و در ذهن می ماند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: باید در فعالیت ها بیشتر به این مسائل توجه شود تا کارمان ارزشی و امام رضایی شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو