پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/31

آیت الله نورمفیدی:منزلت ایران در ایام حج زیر سوال نرود/ حجاج گلستانی باید منادی وحدت باشند

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حجاج استان در ایام حج باید منادی وحدت باشند، گفت: برادران شیعه و اهل سنت در حج وحدت خود را با قوت حفظ کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از مدیران و کارگزاران حج استان با ایشان با بیان اینکه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) فرمودند: در ایام زندگی گاهی نسیم های آسمانی به سوی شما می آید قدر این نسیم ها را بدانید، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ایام حج و... از مهمترین نسیم های آسمانی است.

 نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان افزود: خوشا به حال کسانی که این نسیم آسمانی را درک می کنند و خود را در سفر حج در مسیر نسیم الهی قرار می دهند.  

وی با بیان اینکه انسان باید اهل دعا، نماز و عبادت باشد تا به درک درست حج و انجام عبادی این سفر معنوی دست یابد، گفت: در روایات داریم انسان اگر دو رکعت نماز با حضور قلب اقامه کند همین دو رکعت نماز ممکن انسان را در پیشگاه خدا عزیز بدارد و مورد بخشش قرار گیرد.

 آیت الله نورمفیدی خطاب به روحانیون کاروان های حج تمتع، بیان کرد: ممکن است زیارت خانه خدا در تمام عمر فقط یکبار نصیب فرد شود و این فرصت را قدر بدانند و نماز را با حضور قلب و خشوع اقامه بدارند.  

وی با بیان اینکه باید صاحبان منبر برای حجاج موعظه داشته باشند تا حجاج بنده خدا باشند و به درستی اعمال حج را با حضور قلب انجام دهند، افزود: باید روحانیون کاروان ها تلاش کنند حجاج وقتی نماز اقامه می دارند و صراط مستقیم را قرائت می کنند واقعا برای خدا بندگی کنند.  

امام جمعه گرگان با بیان اینکه صراط مستقیم مقام بندگی خداست و باید سعی کنیم در این مسیر باشیم، خاطرنشان شد: روحانیون کاروان ها باید حجاج را متوجه خدا کنند.

 وی با اشاره به تحولات منطقه خواستار تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی شد و گفت: امت اسلامی باید در شرایط جهانی امروز در اندیشه تحقق این مهم باشند چرا که مسلمانی فقط نماز نیست.  

آیت الله نورمفیدی با اشاره به آیه 29سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند»، افزود: مسلمانان باید با وحدت مقابل استکبار قد علم کنند. همانند مسئله فلسطین که ایران اسلامی پشت این کشور ایستاده است.

 وی به منزلت ایران اسلامی در دنیا اشاره کرد و گفت: حجاج در سرزمین وحی تلاش کنند منزلت ایران اسلامی زیر سوال نرود.  

وی با بیان اینکه شیعه و سنی اعزامی از استان گلستان به حج تمتع باید در ایام حج، حرمت و منزلت ایران اسلامی را حفظ کنند، افزود: همچنین رعایت قوانین کشور میزبان مورد توجه همگان باشد.

 آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه حجاج استان در ایام حج باید منادی وحدت باشند، گفت: برادران شیعه و اهل سنت در حج وحدت خود را با قوت حفظ کنند.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو