پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/30

نماینده ولی فقیه در گلستان:وحدت میان امت اسلامی یک فرهنگ عمومی شود

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه وحدت میان امت اسلامی باید یک فرهنگ عمومی شود، ادامه داد: صاحبان فکر، اندیشه، قلم و تریبون باید برای فرهنگسازی در حوزه وحدت میان امت اسلامی تلاش کنند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب با ایشان ضمن گرامیداشت دهه کرامت با بیان اینکه با مراجعه به منابع دینی از جمله قرآن کریم که از تحریف مصون مانده است درمی یابیم که نگاه قرآن درخصوص وحدت و همدلی امت اسلام روشن است، اظهار کرد: آیات قرآن کریم شاخصه های امت اسلامی را به درستی بیان می کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با بیان اینکه همه مسلمانان خود را امت رسول خدا(ص) می دانند، افزود: خدا در آیه 29سوره فتح می فرماید:«مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند».

 وی با بیان اینکه وحدت باید همانند نماز فرهنگ عمومی امت اسلامی باشد، گفت: متاسفانه برخی از برادران شیعه و اهل سنت پرچمدار تفرقه و اختلاف می شوند که زیبنده نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری این افراد نه شیعه هستند و نه سنی، شخصا معتقدم اصلا این افراد مسلمان نیستند.

 آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه وحدت میان امت اسلامی باید یک فرهنگ عمومی شود، ادامه داد: صاحبان فکر، اندیشه، قلم و تریبون باید برای فرهنگسازی در حوزه وحدت میان امت اسلامی تلاش کنند.

 امام جمعه گرگان با بیان اینکه شیعه و اهل سنت باید در بحث وحدت به معرفت درست برسند، گفت: شیعه و سنی باید در دانشگاه ادیان و مذاهب با تمامی مسائل و منابع امت اسلامی شامل شیعه و اهل سنت به طور دقیق و جامع آشنا شوند.

 وی با بیان اینکه مبانی شیعه و سنی اگر با عقلانیت و بصیرت همراه شود قطعا وحدت را شاهد خواهیم بود، افزود: عقل از منابع دینی است اما قیاس را جزء منابع دینی نمی دانیم هر نوع استدالی باید با دلیل درست همراه باشد ما شیعیان تابع دلیل هستیم.

 آیت الله نورمفیدی به فعالیت رسانه های معاند نظیر شیعه یا سنی نیوز و... علیه امت اسلامی با هدف ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل پشت پرده این شبکه ها هستند که متاسفانه جهل و تعصبات بی جا برخی از شیعیان و اهل سنت با این معاندین همراه می شوند باید از این فعالیت زشت و قبیح شرمسار شد.

 وی با بیان اینکه دنیا به شیوه های مختلف درحال زورگویی به امت اسلامی هستند و ما مسلمانان جز مقاومت راهی نداریم، ادامه داد: امت اسلامی نباید مثل لیبی که ناچار به تسلیم ذلت بار شد تسلیم زور استکبار شوند بلکه باید مقاومت کنند و هزینه برای مقاومت ارزشمند است. 

 نماینده ولی فقیه درگلستان با بیان اینکه مسلمانان باید در مقابل زورگویان عالم مقاومت کنند، گفت: باید اتحادیه کشورهای اسلامی ایجاد شود.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو