پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/29

امام جمعه گرگان:دختران حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند/ آزادی خرمشهر نتیجه مقاومت بود

آیت الله نورمفیدی گفت: دختران جامعه حضرت معصومه (س) را در زمینه های مختلف الگوی خود قرار دهند و از علم، معرفت، عبادت و جهاد حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و باید افتخار کنند که شخصیتی همچون آن حضرت الگوی آنها باشد

 

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی (جمعه ٢٩ اردیبهشت) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک ولادت حضرت معصومه (س) در روز یکشنبه اول ماه ذیقعده، گفت:  این خانم بزرگوار با وجود اینکه در سنین جوانی بود اما از مقامات بسیار والایی هم علم و دانش، معرفت، اخلاق، جهاد در راه خدا در حد بسیار اعلایی بهره مند بود.

 نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: به برکت مرقد مطهر این خانم بزرگوار، قم تبدیل به یک مرکز علم و دانش و معرفت اهل بیت(ع) شد و از قم علم اهل بیت(ع) و خاندان پیامبر (ص) به سراسر عالم منتشر شود.

 وی با اشاره به نامگذاری ولادت حضرت معصومه (س) به نام روز دختر، تاکید کرد: دختران جامعه ما افتخار کنند که روز ولادت آن حضرت به نام روز دختر نامگذاری شده است.

 آیت الله نورمفیدی ادامه داد: دختران جامعه در زمینه های مختلف حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار دهند و از علم، معرفت، عبادت و جهاد حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و باید افتخار کنند که شخصیتی همچون آن حضرت الگوی آنها باشد.

وی با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر نیز گفت: فتح خرمشهر مسئله بسیار عجیبی بود، سربازان بعثی عراق وقتی که وارد خرمشهر شدند روی دیوارها نوشتند: «آمدیم که بمانیم» و گرفتن خرمشهر برای آنها یک افتخار بسیار بزرگی بود.

 امام جمعه گرگان افزود: مقاومت سربازان، ارتشیان و بسیجیان دلیر ما خرمشهر در روز سوم خرداد سال ۶١ از قبضه نیروهای بعثی عراق آزاد شد و در اختیار کشور ما قرار گرفت.

 وی گفت: درسی که از فتح خرمشهر می گیریم این است که در هر شرایطی آزادی خرمشهر نتیجه مقاومت بوده است.

 آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه امروز در مقابل این دنیای استکبار دو راه مقاومت و تسلیم وجود دارد، افزود: مقاومت می تواند یک ملت را به عزت برساند و تسلیم سرشکستگی، بیچارگی و بدبختی می آورد.

 وی اظهارداشت: بشریت در مقابل این قدرت های زورگوی دنیا چیزی جز مقاومت ندارد.

 امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: امروز ایران از مقاومت بهره های هم گرفته است و در منطقه هم تاثیرگذار است، اینها نشان دهنده این است مقاومت ایران اسلامی موثر بوده است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو