پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/21

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:لزوم تبیین تفکر ضدحقوق بشر امریکایی به عنوان یک فرهنگ عمومی

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در اختتامیه پنجمین کنفرانس بین المللی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، تبیین تفکر ضدحقوق بشر امریکایی به عنوان یک فرهنگ عمومی به ویژه در کشورهای اسلامی را یک ضرورت دانست.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه امریکا به هیچ شکل نمی تواند مدافع حقوق بشر باشد، خاطرنشان کرد: خدای متعال در قرآن کریم به خوبی روشن نموده است که رویاوریی انبیا و اولیای الهی با مستکبران عالم همواره بر سر حیات بشری بوده است. با تبیین درست این نگاه، جهان اسلام با عمق جان خود در برابر نظام سلطه جهانی موضع خواهد داشت.

امام جمعه گرگان، انسان را از نظر قرآن، دارای مقام خلافت و جانشینی خدا برشمرد و اظهار داشت: ظرفیت علمی انسان بسیار گسترده است . انسان ذاتا و فطرتا خداجوست. امروز دنیای غرب خدا را از صحنه زندگی خارج کرده است که نتیجه آن، سردرگمی بزرگی است که در جوامع غربی شاهد آن هستیم.

معظم له برتری جویی را جزئی از ذات مستکبران دانست و اظهار داشت: همان برتری جویی که فرعون دچار آن بود امروز در دولت امریکا مشاهده می شود که برای اهداف و منافع خود حاضر است جان هزاران انسان بیگناه را بگیرد. مستکبران، همه عالم را برده و اسیر خود می خواهند. حتی اگر در درگیری های کنونی اوکراین دقت کنیم، ریشه آن را در سیاست های امریکا می توان یافت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، مستکبران برای تثبیت برتری جویی خود، سایر ملت ها را خفیف می نماید. این دقیقا سیاستی است که توسط امریکا دنبال می شود. جای تاسف عمیقی وجود دارد اگر متوجه این سیاست ها نشویم و در تشخیص دشمن ناتوان باشیم.

آیت الله نورمفیدی بزرگترین گناه را ایجاد اختلاف و دشمنی در میان جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: قطعا همه شبکه های ماهواره ای که امروز به نام شیعه علیه اهل سنت و برعکس عمل می نمایند، ریشه در سازمان های اطلاعاتی امریکا و انگلیس دارند. خطرناک ترین دشمنان جهان اسلام گروه های تکفیری و داعشی هستند که توسط امریکا و متحدانش شکل گرفته اند. امیدواریم این کنفرانس زمینه آگاهی بخشی مسلمانان را فراهم آورد.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو