پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/2/18

نماینده ولی فقیه در گلستان:باید دست نیاز جهان برای مسائل علمی و دانش به سوی ایران دراز شود

آیت الله نورمفیدی گفت: باید با حفظ ارزش های اعتقادی مان کشوری بسازیم که دست نیاز کشورهای دیگر برای مسائل علمی و دانش به سوی کشور ما دراز شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه در کانون طه گرگان گفت: معلمان با مسئولیت شان کامل آشنایی دارند و با تمام وجود متوجه هستند که مسئولیت و وظیفه واقعی یک معلم، انسان سازی است نه اینکه فقط ارائه آموزش و علم باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: معلمی که جایگاه و منزلت خودش را بداند انسان ساز است، این معلم قیمتش بسیار بالاست و نمی توان برایش قیمت سازی کرد.

وی با اشاره به نگاه اسلام به جایگاه معلم، گفت: بر اساس آیات و روایات، هر معلم خیری، معلم خوبی هم خواهد بود، معلم باید بتواند خوبی ها را به دانش آموزان منتقل کند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: معلم خیر، یعنی وقتی سر کلاس می رود در وهله اول بداند که نگاه کردن، سخن گفتن، رفتار و لباس پوشیدنش بر دانش آموز اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه تاثیری که معلمان بر شاگردان خود می گذارند پدر و مادر نمی گذارند، تاکید کرد: معلمان با تمام وجود سر کلاس حاضر شوند تا در دانش آموزان موثر باشند.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: درست است در کشور مشکلاتی وجود دارد ولی این مشکلات حل می شود، ما باید با حفظ ارزش های اعتقادی مان کشوری بسازیم که دست نیاز کشورهای دیگر برای مسائل علمی و دانش به سوی کشور ما دراز شود.

وی رابطه شاگرد و استاد در حوزه های علمیه را رابطه ویژه ای خواند و گفت: هر معلمی برای اینکه تاثیرگذار باشد باید یک رابطه مهربانانه و متواضعانه با شاگردش داشته باشد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه با پیدایش اسلام عشق به دانش و علاقمندی ایجاد شد، خاطرنشان کرد: بیشتر دانشمندان اسلامی ایرانی هستند و این نیزباعث افتخار است.

وی افزود: یکی از سیاست های کلی امروز دنیا، تهی کردن مردم، ملت ها و کشورها از فرهنگ اصلی شان است و اعلام کنند که این کشورها چیزی ندارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به معلمان، گفت: شما باید در مقابل این توطئه دیروز و امروز همه مستکبران عالم بایستید و در کلاس هایتان بگویید ایران و ایرانی یک کشور اصیل و ریشه دار و پر از شخصیت های علمی در تاریخ و جهان است.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو