پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/1/31

میزان فطریه از سوی حضرت آیت الله نورمفیدی اعلام شد

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: عید سعید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی است.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان با تبریک فرار رسیدن عید سعید فطر گفت : عید سعید فطر از بزرگترین اعیاد اسلامی وعید اطاعت و بندگی پس از یکماه روزه داری ،عبادت ،مناجات، تلاوت قرآن و سحرها در خانه خدا رفتن است.

وی تصریح کرد: از این که خدا را اطاعت و بندگی کردید خوشحال باشید و برای اینکه عملا هم خوشحالی خودتان را پس از یکماه بندگی و اطاعت نشان بدهید در نماز عید فطر سراسر استان با شکوه و با عظمت شرکت کنید که این حضور گسترده شما در نماز عید فطر موجب برکت و سعادت و عنایت ذات اقدس الهی نسبت به بندگانش خواهد بود.

آیت الله نورمفیدی یادآور شد :زکات فطره واجب است و کسانیکه را که تمکن مالی دارند و می توانند زکات فطر را ادا نمایند واجب است برای هر نفری را که تحت تکفل آنها است سه کیلو برنج یا گندم به عنوان فطریه ادا نمایند.

امام جمعه گرگان افزود:با بررسی های  بعمل آمده میانگین هر کیلو گندم 20هزار تومان در نظر گرفته شده است که برای هر نفر به ازای گندم 60هزار تومان محسوب می شود. در رابطه با برنج آن برنجی را که عامه مصرف می کنند برای 3 کیلو 150هزار تومان و برای آنهائیکه تمکن مالی دارند و می توانند برای هر کیلو بین 100 تا 120 هزار تومان  در نظر گرفته شود که این امر با انتخاب خودشان است که برای 3 کیلوی آن بین 300تا 360هزار تومان  حساب و عمل نمایند.همچنین کفاره روزه غیر عمد مبلغ 12هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود.

وی در پایان گفت : انسان هر چه بیشتر نسبت به نیازمندان و دیگر کارهای در راه خیر قدم بردارد و  در راه خدا انفاق نماید برایش هم نفع دنیوی وهم نفع اخروی را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو