پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/1/29

آیت الله نورمفیدی : توسعه ی ابعاد مختلف یک کشور به وجود امنیت در آن گره خورده است

نماینده ولی فقیه در استان گلستان توسعه ی یک کشور در ابعاد مختلف را در گرو شکل گیری و حفظ امنیت دانست .

 آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان در تیپ ٢۳۰ شهید متاجی پادگان گرگان به مناسبت روز29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت:در تاریخ انقلاب یکی از آن روزهای بسیار مهمی که با فرمان مبارک حضرت امام (ره )برای حفظ نیروی مسلح ما نام گرفت ، روز ارتش است.
 وی تصریح کرد :منافقین با طراحی خود به دنبال انحلال ارتش بودند که امام راحل بازوی ارتش را گرفتند و به ارتش دستور دادند در خیابان های کشور رژه بروند و قدرت نظامی خوشان را نمایان و ملت ایران هم از آنها استقبال کنند.
امام جمعه گرگان در ادامه در خصوص نقش ارتش در برقراری امنیت  و توسعه ی کشور گفت ؛ نظریه پردازان امروزی در روابط  بین الملل بیان کردند که اگر کشوری خواهان  قدرت است، این وجود معلول یک سازمان قوی نظامی می باشد چرا که تامین کننده  اقتدار است و آن هم با داشتن نیروهای های قوی نظامی میسر است که در نهایت سبب توسعه در بخش های اقتصادی ،سیاسی،  اجتماعی و حتی فرهنگی خواهد شد.
آیت الله نور مفیدی امام جمعه شهر گرگان افزود ؛ این اندیشه ی نظریه پردازان روابط بین الملل برای امروز است در حالیکه چنین مباحثی در قرآن کریم و منابع دینی بیان شده بود،که شما میتوانید در بخش های نظامی خود را تقویت و قوی نمایید تا خوف در دل دشمنان ایجاد گرددو  تاتصور و خیال  تجاوز به شما را نداشته باشند .
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد؛ برای کشور ما که از ابتدای انقلاب تا کنون توطئه ها و دشمنی ها وجود دارد امر مسلمی ست که قدرت نظامی خویش را تقویت کنیم و قدرتمند باشیم تا دشمن هوس تجاوز به کشور و خاک و ناموس ما نکند .
امام جمعه شهر گرگان به مناسب روز ارتش به اقدامات قبل و بعد انقلاب  این پیکره ی نظامی اشاره کرد و افزود ؛ فرار سربازان از پادگان ها و خودداری ارتش ازمقابله با مردم  در دوره ی قبل از انقلاب اسلامی  بیانگر مردمی بودن آن است و همچنین حضور و همراهی در هشت سال دفاع مقدس ، بازسازی و تکمیل تجهیزات و امور وابسته به آن از جمله اقدامات این پیکره ی نظامی ست .
نماینده ولی فقیه در استان گفت :امنیت امروز کشور ما مرهون تلاش و پشتکار دلیر مردان نیروهای مسلح  در سپاه ، ارتش، بسیج ، مرزبانی و نیروهای انتظامی و همه نیروهایی است که در داخل و خارج از کشور چون مدافعان حرم حریم اهل بیت فعالیت میکنند که هم دستشان از پیشرفت های نظامی و هم دلشان با ایمان به خدا و انتخاب راهی درست پُر می باشد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت: امروز فرمانده کل قوا یک مرجع تقلید ، یک عالم ،یک عابد ، یک سالک الی الله و بدون هوی نفس است که نیروهای مسلح ما را فرماندهی می کند.
وی تصریح کرد: امروز اگر سربازان ما بسیجیان ما پاسداران ما در میدان های مبارزه با دشمن حضور پیدا کنند و به فوز شهادت نائل بشوند ، تاج افتخار شهادت بر سر خواهند داشت در حالی که این امتیاز را نیروهای مسلح ندارند .
نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان نیز برای اقتدار ، شکوه و عظمت نیروهای مسلح و فرماندهی کل قوا دعای خیر نمودند و از خداوند منان سربلندی و سرافرازی را برای کشور و ملت ایران خواستار شدند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو