پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1402/1/9

آیت الله نورمفیدی : روزه گرفتن اجباری نیست،اما روزه خواری خلاف حکم الهی است

آیت الله نورمفیدی در دیدارنوروزی مدیر کل و معاونین دادگستری استان با ایشان با اشاره به اینکه روزه خواری پرده دری حکم خداست تصریح کرد: روزه گرفتن اجباری نیست، اما اگرکسی در ملاء عام با روزه خواری هتک حرمت ماه مبارک رمضان نماید، کار زشت و ناراحت کننده وامر آزاردهنده ای را مرتکب شده است.

وی افزود :اینکه روزه خواری علنی را ببینیم و از گوشه و کناردر این زمینه بشونیم و کاری نکنیم درست نیست باید تذکر داده شود که روزه خواری خلاف قانون و مقررات نظام اسلامی و حکم الهی است .
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه من مخالف برخورد شدید و غیر منطقی با روزه خواران هستم ،اظهار داشت : باید در مقابله با روزه خواری حساسیت دینی و شرعی داشته باشیم اما اینکه چگونه عمل کنیم مسئله ای مهمی است که باید قوه قضاییه ،نیروی انتظامی ،مسئولین استانی ،ستاد احیای امر به معروف و شورای فرهنگ عمومی با برنامه ریزی فرهنگی در مرحله اول تذکرناصحانه شرعی به روزه خواران را داشته باشند و به مردم نشان بدهند که نسبت به امر الهی عرق دینی داشته و دارند.
آیت الله نورمفیدی درادامه گفت :از همشهریان عزیزهم تقاضا داریم اگر عذری دارند و نمی توانند روزه بگیرند بصورت علنی در مکان های تفریحی شهر اقدام به روزه خواری نکنند در این زمینه از مسافرین محترم هم می خواهیم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنند و درحریم های اصلی و پر رفت آمد شهر پخت وپز ننمایند.
امام جمعه گرگان با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد در کشور گفت :در بحث فساد صحبت یک فرد نیست که خراب و کوبیده می شود عمده این است که این فساد ها آبروی نظام را می برد و در این باره نباید هیچ ملاحظه ای صورت بگیرد بلکه باید به اشد مجازات گرفتار شوند و برای مردم هم تشریح شود که با اینها برخورد شده است.
وی افزود :در مشکلات اجتماعی اگر با علت ها مبارزه شود این مشکلات خود به خود حل می شود و اگر با علت ها مبارزه نکنیم مشکلات ادامه دار و انباشته خواهد شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو