پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/25

نماینده ولی فقیه در گلستان:مهمترین وظیفه ائمه جمعه تبیین و تبلیغ معارف دین است

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ائمه جمعه تبیین و تبلیغ معارف دین است، گفت: باید دین را طوری برای مردم بیان کرد که شبهه ای برای آنان ایجاد نشود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه استان گلستان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه معنویت و ذات اقدس الهی است و در این ماه مهمترین مسئله ای که باید به آن توجه شود، خودیابی است، اینکه ما خودمان را پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: طبق آیات شریفه قرآن، انسان گاهی خودش را هم گم می کند و انسان وقتی خدا فراموش کند خودش را هم گم می کند.
وی با اشاره به جایگاه حقیقی انسان، گفت: هر انسانی در جهان خلقت یک جایگاهی دارد، طبق آیات شریفه قرآن، حقیقت خلقت انسان و هویت وجودی انسان، بندگی خداست.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: تمام انبیای الهی برای این آمده اند تا انسان را با فلسفه وجودی خودشان آشنا کنند.
به گفته وی، جایگاه حقیقی انسان، بندگی خداست، ماه مبارک رمضان هم برای این است که ما خودمان را پیدا کنیم.
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بندگی حدی ندارد و در قیامت هم عرفان و معرفت الهی تمام نمی شود، افزود: معرفت الهی فقط در دنیا نیست بلکه در قیامت هم معرفت و رسیدن به قرب به حضرت حق هم تمام نمی شود و طبق آیات در هر جمعه ای خداوند برای آنها تجلی می کند.
وی از ائمه جمعه استان خواست تا در سخنرانی ها و خطبه های نماز جمعه به این نکته بسیار تاکید کنند و توجه دادن مردم مردم به اینکه حقیقت فلسفه وجودی انسان بندگی خداست را بیان کنند.
آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: علاوه بر دانستن اینکه حقیقت خلقت ما چیست، انسان باید جایگاه خودش را هم بداند که این مسئله می تواند در رفتار، سخن و اخلاق موثر باشد.
وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ائمه جمعه تبیین و تبلیغ معارف دین است، گفت: باید دین را طوری برای مردم بیان کرد که شبهه ای برای آنان ایجاد نشود.
امام جمعه گرگان تاکید کرد: اگر برخوردهایمان با همه اقشار جامعه به خصوص نسل جوان، رحیمانه، مهربانانه و پدرانه باشد می توانیم کار و خدمت کنیم.
وی با اشاره به توافق ایران و عربستان نیز گفت: ایران از نظر پیشرفت های دفاعی، نظامی و هوا و فضا و خیلی از مسائل دیگر در منطقه نظیر ندارد و کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه است، اگر این دو کشور به هم نزدیک شوند باعث نزدیکی دیگر کشورهای اسلامی به هم و تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی نیز خواهد شد.
آیت الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به نقش مساجد، افزود: مسجد سنگر این انقلاب بوده است و امروز هم باید سنگر باشد.
وی ادامه داد: روحانیونی که از سواد و اخلاق و رفتار خوبی برخوردارند باید امام جماعت مساجد شوند، اخلاق اجتماعی و روابط امام جماعت با مردم باید با خوش اخلاقی همراه باشد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو