پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/26

آیت الله نورمفیدی :توافق ایران و عربستان موجب شکل گیری اتحادیه ممالک اسلامی می شود

امام جمعه گرگان با اشاره به توافق اخیر دو کشور ایران و عربستان، گفت: در صورت اجرای کامل این توافق می توانیم شاهد شکل گیری اتحادیه ممالک اسلامی در جهان باشیم.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: توافق اخیر عربستان و جمهوری اسلامی ایران که در کشور چین انجام شده، به نفع کل کشورهای منطقه و ممالک اسلامی است.
امام جمعه گرگان افزود: این توافق اگر به طور کامل و مطلوب اجرا شود منابع آن همه کشورهای منطقه را شامل شده و می‌تواند بستری مناسب برای شکل گیری اتحادیه کشورهای اسلامی باشد.
وی گفت: از این توافق نه ذوق زده می‌شویم و نه مخالف آن هستیم اما عصبانیت و ناراحتی رژیم غاصب صهیونیستی و ناخرسندی ایالات متحده آمریکا از این توافق بیانگر آن است که این توافق می‌تواند ثمرات خوبی برای طرفین به دنبال داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در همه توافق‌های بین المللی به عهد خود وفادار بوده و زمینه ساز نقض توافق نشده است حتی در مقوله برجام هم، این دولت آمریکا بود که برجام را نقض کرد.
وی به ۲۹ اسفند و سالروز روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: این روز تاریخی با همه ویژگی‌هایی که داشت، یک درس و یک عبرت برای همگان دارد.
آیت الله نورمفیدی گفت: درسی که می‌توان از غائله ملی شدن صنعت نفت گرفت آن است که اگر ملت و دولت در کنار هم باشند می‌توانند دست به کارهای بزرگی بزنند؛ همانطور که توانستند جلوی غارت نفت ایران توسط انگلستان را بگیرند.
امام جمعه گرگان بیان کرد: عبرتی که از موضوع ملی شدن صنعت نفت می‌توان گرفت آن است که دکتر مصدق پس از اعتماد به آمریکا دچار شکست شد و همه تلاش‌هایش ناکام ماند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: تجربه ثابت کرده، ایالات متحده آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نیست و پس از موضوع ملی شدن نفت هم با توطئه دولت مصدق را ساقط کرد.
امام جمعه گرگان به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا آحاد مردم همچون همه اعیاد اسلامی ضمن بزرگداشت این عید و ماه مبارک رمضان نسبت به عبادت، دعا و نماز اهتمام بیشتری داشته و در دست گیری و حمایت از افراد نیازمند و همسایگان کوشاتر باشند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو