پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/12/22

آیت الله نورمفیدی :حاصل نقض قوانین برخی مسئولان ،سلب اعتماد از سوی مردم است

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در دیدار هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان گلستان با ایشان به مناسبت گرامیداشت روز مهندس با توجه به اشتباهات برخی مسئولان اشاره نمود و گفت: خیانت در کار و نقص قوانین برخی از مهندسان قطعا سبب سلب اعتماد مردم و همچنین آسیب زدن به حیثیت کشور خواهد شد و مهندسان نیز باید مراقب باشند تا با نقض قوانین اعتماد مردم را از دست ندهند.

 نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مردم و اجتماع چون درختی می مانند که آسیب در هر بخشی قطعا به سایر بخش ها نیز اثرگذار است و حفظ ساختار این درخت وظیفه ی همگانی می باشد.  
وی همچنین در خصوص مقاومت و استحکام سازی ساختمان ها افزود : مهندسان باید در ساخت و ساز ها، اجرا و نظارت قوانین با وجدان انسانی و آگاهی و دانش جنبه های بنیادی و اصولی را لحاظ نموده تا با وجود بلایای طبیعی مانند زلزله ، تبعات مالی و جانی و جبران ناپذیری  چون کشور ترکیه و سوریه  اتفاق نیفتد.
امام جمعه گرگان در ادامه افزود : مهندسان با برگرفته از شخصیت های برجسته علمی چون خواجه نصیر الدین طوسی می توانند با علم دوستی و کسب علم و دانش خدمت به جامعه و دین خدا را الگو پذیرند و در دنیای مدرن امروزی نیز بهره مند شوند .‌
نماینده ولی فقیه در استان گفت: با نگاهی به گذشته وتحقیق و بررسی در شیوه ی ساخت منازل در منطقه گلستان می توان برای تامین گرما و سرمای منازل و حتی تعبیه اشراف نداشتن ساختمانها بهره جست و شرایط متفاوتی را مهیا نمود .
دراین دیدارکه به مناسبت گرامیداشت روز مهندس با نماینده ولی فقیه در استان که در بیت الزهرا صورت پذیرفت،  قاسمی رئیس سازمان نظام مهندسی استان گلستان نیز بیان داشت : برای ساختمان پایدار سلسه موارد تعیین کننده ای چون وزارتخانه با تبیین قوانین و مجموعه مهندسین و ناظرین با بررسی قوانین وتطبیق آن با اصول ساخت نقش مهمی برای بهره برداری ساختمانها دارند.
قاسمی ادامه داد: همچنین شهرداری ها و مراجع صدور پروانه بر اساس گزارش ناظرین نیز مانع تخلفات و ساخت و ساز غیر قانونی خواهند بود که همکاری مجموعه های مرتبط میتواند عملکرد خوبی را به همراه داشته باشد و سهیم بودن مردم نیز در این راستا بی تاثیر نخواهد بود.
  در استان گلستان  ۱۲ هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی و فعال در حوزه ی ساخت و ساز می باشند که از این تعداد حدود ۲ هزار از اعضا را بانوان تشکیل میدهند .

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو