پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/26

آیت الله نورمفیدی در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی :قرآن همدلی و یکپارچگی را بر ما واجب کرده است

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: قرآن، همان طور که نماز و زکات و غیره را بر ما واجب کرده، همدلی و وحدت و یکپارچگی را هم بر ما واجب کرده و باید به عنوان یک فرهنگ به آن توجه شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی روز چهارشنبه 26بهمن در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی اظهارکرد: امیدواریم این جلسات، گام‌های اولیه ای برای هدف نهایی همه دلسوزان و آن ایجاد امت واحده اسلامی و اتحادیه کشورهای اسلامی باشد.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: شعار وحدت ریشه در کجا دارد؟ آیا فقط یا شعار سیاسی و ایرانی و شیعی است؟ هیچکدام آن‌ها نیست و ریشه آن‌ها در کتاب آسمانی است.
وی ادامه داد: وحدت یک تکلیف و عمل بسیار واجب است.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: معنی وحدت این نیست که همه مذاهب کنار زده شود و یک چیز جدید ایجاد شود و یا فقط یک مذهب وجود داشته باشد، آنهایی که اینگونه صحبت می‌کنند می‌خواهند وحدت را به بیراهه بکشانند.
وی بیان کرد: قرآن، همان طور که نماز و زکات و غیره را بر ما واجب کرده، همدلی و وحدت و یکپارچگی را هم بر ما واجب کرده و باید به عنوان یک فرهنگ به آن توجه شود.
آیت الله نورمفیدی گفت: همه امت اسلامی باید حول پرچم وحدت حرکت کنند و بهترین شاهد این مطلب این است که زمانی که به تاریخ و بزرگان اسلامی مراجعه می‌کنیم، همه از پرچم داران و مروجان شعار وحدت بوده‌اند و به عنوان یک تکلیف به آن توجه داشتند.
امام جمعه گرگان با اشاره به بزرگان شیعه و سنی که شعار وحدت را سرداده اند، ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب از پرچم داران این فرهنگ است.
وی با بیان اینکه وحدت اشک شوق را در چشمان هر فرد دلسوزی جاری می‌سازد، گفت: بزرگان زیادی هم در میان شیعه و هم در میان اهل سنت ندای وحدت سر داده‌اند و این دلیل بر این است که وحدت امت اسلامی ربطی به ایران و شیعه ندارد و ما همه مسلمان و تابع قرآن هستیم و قرآن به ما آموخته که این گونه رفتار کنیم.
آیت الله نورمفیدی عنوان کرد: وحدت یک شعار نیست بلکه یک تکلیف اسلامی است و گام اول تمام پیشرفت‌ها، وحدت اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: راهبرد دشمنان ایجاد تفرقه است و تمام سعی خود را می‌کنند همدلی بین مسلمانان را از بین ببرند و ما باید هوشیار باشیم.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: دشمن تلاش دارد زیر پرچم اسلام تیشه به ریشه مسلمانان بزند که باید همه دست به دست هم بدهیم و با این توطئه دشمن مقابله کنیم.
وی با ضرورت ایجاد گفتمان مشترک در کشورهای اسلامی، افزود: مسوولیت مهم مجمع تقریب باید تقویت گفتمان مشترک در میان کشورهای اسلامی باشد.
نماینده مقام معظم رهبری دراستان گلستان به جایگاه گلستان در ایجاد وحدت اشاره کرد و گفت، مردم این استان با نژاد و مذاهب گوناگون بدون مشکل سال ها در کنار هم زندگی مسالمت آمیز دارند و دشمن نتوانسته خللی در وحدت انها ایجاد کند.
آبت الله نورمفیدی تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد دشمن بر این وحدت مثال زدنی استان گلستان آسیب بزند.
همچنین دبیرخانه اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان را به عنوان طلایه دار تقریب و وحدت اسلامی در گلستان معرفی ودر این اجلاسیه از سوی مجمع جهانی تقریب اسلامی از مجاهدت طولانی و تلاش مخلصانه معظم له در مسیر امت اسلامی و همزیستی مسالمت آمیز تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو