پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/25

نماینده ولی فقیه در گلستان:تفرقه افکنی دشمن با اتحاد امت های اسلامی خنثی می شود

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: تفرقه افکنی و دامن زدن به جدایی بین امت‌های اسلامی مهمترین رویکرد دشمنان بوده که اتحاد و وحدت بین مسلمانان این توطئه را خنثی می‌کند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب در گرگان اظهار کرد: امپریالیسم جهانی همه توان و قدرت حقیقی و مجازی خود را به کار گرفته تا با دامن زدن به برخی از اختلاف نظرها، امت‌های اسلامی را از هم دور کند و در این مسیر از هر حربه‌ای هم استفاده می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود: تفرقه راهبرد اصلی جبهه استکبار بوده و تنها راهی که می‌تواند این دسیسه را خنثی کند اتحاد ملی است.
وی ادامه داد: وحدت اسلامی و تقریب مذاهب در همه کشورهای اسلامی به هدف مشترکی تبدیل شده و حاکمان اسلامی بر این باور هستند که برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان و به‌خصوص کشورهای استمعاری راهی جز اتحاد ندارند.
امام جمعه گرگان افزود: برگزاری چنین محافلی باعث تألیف قلوب شده و باید زمینه جهانی شدن این اجلاس هم فراهم شود تا به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.
‌آیت الله نورمفیدی در ادامه گفت :در تمام ادیان الهی سه اصل به عنوان اصول اساسی ادیان آسمانی است و آن توحید، معاد و نبوت است.
وی افزود: همه باید بر این نکته تفکر داشته باشیم که از نظر قرآن عوامل مهم رفتن به بهشت چیست که بر اساس سوره‌های قرآن ترس از مقام الهی یکی از اصول بهشتی شدن است.
نماینده ولی‌فقیه در‌ گلستان خاطرنشان کرد: تقوا یکی دیگر از عوامل بهشتی شدن است که در آیات مختلف قرآن بر آن تاکید شده است.
وی ادامه داد: عمل صالح در نزد پروردگار متعال فقط عبادت و ادای فرضیات نیست بلکه حرکت در مسیر وحدت و اتحاد برادران مسلمان هم عملی صالح تلقی می‌شود که اجری عظیم برای آن پیش بینی شده است.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان تاکید کرد: عمل صالح محدوده خاصی ندارد و بر اساس روایات قرآنی هر اقدامی که به نفع مردم باشد و حای تبسم به برادر مسلمان و رفتار‌خوش به برادر مسلمان عمل صالح است.
امام جمعه گرگان بیان کرد: آن هم در این شرایطی که تمامی دشمنان با تمام توان در این مسیر آمدند که وحدت جامعه اسلامی را مورد آسیب قرار دهند ایجاد و حفظ وحدت بهشتی ترین عمل در این دنیا است.
آیت الله نورمفیدی گفت: در وقایع اخیر در جمهوری اسلامی ایران دشمن همه توان خود را برای واردکردن آسیب به ایران به‌کار گرفت اما با هوشیاری و بصیرت مردم در رسیدن به هدف شوم خود ناموفق بود.
گفتنی است، دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور علما و بزرگان شیعه و‌سنی داخل کشور و کشورهای منطقه در گرگان در حال برگزاری است.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

مشاهده گزارش تصویری مشاهده گزارش تصویری
logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو