پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/20

نماینده ولی فقیه در گلستان:«اتحاد ملی» جلوی تفرقه‌افکنی دشمنان را می‌گیرد

آیت‌الله نورمفیدی گفت: امروز راهبرد دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه بین قومیت‌ها و مذاهب اسلامی است و سدی که می‌تواند جلوی دشمن و تفرقه‌افکنی‌اش را بگیرد اتحاد ملی است.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در نشست مدیران و اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت استان که در جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، اظهارکرد: میراث انبیای الهی به ویژه نبی مکرم اسلام (ص) در طول ۱۴ قرن گذشته توسط علمای شیعه و اهل سنت، حفظ و ثبت شد.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: علمای دین برای حفظ و انتقال مواریث انبیای الهی به مردم، زحمت بسیار کشیدند و خون دل‌های زیادی خوردند. برای همین است که علمای دین میراث‌داران انبیای الهی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان چون این میراث بزرگ و گرانبها را در اختیار دارند، می‌توانند در هر زمینه‌ای در دنیا عرض اندام کنند چراکه منابع اسلامی چه شیعه و چه سنی بسیار غنی است.
آیت‌الله نورمفیدی اظهارکرد: اقتضائات امروز نسبت به گذشته متفاوت است و علمای دین برای انتقال این مواریث باید به نیازها و اقتضائات امروز جامعه توجه داشته باشند؛ یا به عبارت دیگر خود را به‌روز کنند.
وی تصریح کرد: این به‌روز بودن اما به معنای تغییر دین خدا نیست بلکه باید با زبانی با مردم سخن گفت که برای همگان قابل فهم باشد و در عین حال این میراث گرانبها همچنان حفظ شود.
نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری بیان کرد: عالمان و شخصیت‌های علمی آگاه بودند که در طول تاریخ خدمات بزرگی را به اسلام و مسلمین کردند. نمونه آن میرزای شیرازی که با یک فتوای تاریخی، ایران را از حلقوم استعمار پیر انگلیس بیرون کشید و با یک فتواکشور را نجات داد.
وی گفت: انبیای الهی در هر دوره‌ای با زورگویان و ظالمان عصر خود مبارزه کردند و تلاش آنها آباد کردن دنیا و آخرت مردم بود. رسالت علمای دین هم باید همین باشد و به فکر دنیا و آخرت و مصالح جامعه مسلمین باشیم.
آیت‌الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: علمای دین اعم از شیعه و سنی وظیفه دارند که به دین خدا یاری برسانند و جلوی دشمنان را بگیرند. امروز راهبرد دشمن ایجاد اختلاف و تفرقه بین قومیت‌ها و مذاهب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم جلوی دشمن و تفرقه‌افکنی‌اش را بگیریم و اتحاد ملی را در دستور کار قرار دهیم.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو