پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله نورمفیدی

image

1401/11/20

آیت الله نورمفیدی :راهپیمایی۲۲ بهمن تبلور اتحاد مردم ایران است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: مردم ایران با وجود برخی اختلاف نظرها و همچنین مشکلات اقتصادی، اجازه دخالت دشمن در امور داخلی کشور را نمی‌دهند و تبلور این اتحاد و انسجام در راهپیمایی۲۲ بهمن آشکار خواهد شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان اظهار کرد: دشمن همواره در کمین نشسته تا با بروز اندکی اختلاف، توطئه‌های تفرقه‌ افکنانه خود را در کشور پیاده کند که مردم همانند ۴۴ سال گذشته باید هوشیار بوده و نگذارند این نقشه‌های شوم به ثمر بنشیند.
وی بیان کرد: یکی از نقشه‌های همیشگی دشمن برای واردکردن خدشه به وحدت ایران، پررنگ کردن اختلافات مذهبی شیعه و سنی است در حالی که این مذاهب اسلامی، نقاط مشترک بسیار زیادی با هم دارند و برخی اختلاف دیدگاه هیچ گاه نمی تواند باعث دشمنی آنان با یکدیگر شود.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان با ذکر خاطره‌ای از آیت‌الله میرزای شیرازی صاحب فتوای تحریم تنباکو گفت: در دوره زعامت ایشان بر جهان اسلام، چند مورد اختلاف میان شیعه و سنی بروز کرد که انگلیسی‌ها با آگاهی از این تفاوت آرا، خواستند وارد این ماجرا شوند اما میرزای بزرگ قاطعانه تاکید کرد که "این دعوا خانوادگی است و ما (شیعه و سنی) این مشکل را حل می‌کنیم".
وی در ادامه بر ضرورت نمایش بیشتر نمادهای مذهبی در جامعه تاکید کرد و از مسوولان مرتبط خواست به عنوان یکی از این نمادآفرینی‌ها، پخش اذان از مساجد و ادارات و دیگر مکان‌های عمومی را مورد توجه جدی قرار دهند.
آیت‌الله نورمفیدی همچنین به نقش محوری مساجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امام جماعت مساجد جایگاه و نقش محوری در تثبیت فرهنگ و فضای فکری جامعه دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه مهمترین رکن مساجد، امام جماعت آن است باید ائمه جماعات شایستگی علمی، دینی، اخلاقی، فرهنگی همراه با روابط اجتماعی خوب و مخاطب شناسی مناسب داشته باشند.
وی اظهار کرد: هیات امنای مساجد به یک گروه خاصی تعلق ندارد و باید اقشار مختلف جامعه در انتخاب هیات امنا نقش داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در گلستان ادامه داد: هیات امنا مساجد با همراهی امام جماعت در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش کنند.

 

اشتراک گذاری : توییتر اینستاگرام تلگرام

logo

دسته بندی اخبار

logo

آخرین اخبار

آرشیو